Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Amazon Akan Melancarkan TV Jenama Sendiri

Setelah dengan mudah beralih dari menjadi penjual buku ke syarikat bernilai triliun dolar dengan rangkaian produk teknologi yang luas, Amazon telah membawa kami beberapa pembesar suara pintar terbaik dan bahkan membantu kami memilih Kindle terbaik untuk membaca e-buku kami. Ia kini berusaha untuk mendorong sampulnya lebih jauh lagi, dengan laporan bahawa ia akan melancarkan TV berjenama Amazon pada bulan Oktober, serta TV pihak pertama yang dirancang di rumah - walaupun belum sepenuhnya jelas kapan hal itu dapat terjadi.

TV Amazon



Sekarang kakitangan perlahan muncul di pejabat, bangunan yang sekali kosong kerana wabak sibuk lagi, tetapi berjam-jam yang dihabiskan di ruang tamu menonton TV cenderung tetap stabil. Amazon pasti melihat potensi di sektor TV, dan sementara terdapat lebih banyak soalan mendesak untuk dijawab seperti, katakanlah, jenis pengguna yang boleh dicapai oleh TV buatan Amazon, anda harus bertanya kepada diri sendiri. soalan: di manakah ini berhenti?

Ya, menurut Insider, TV baru akan mempunyai ukuran layar "dalam jangkauan 55 hingga 75 inci", tetapi masih akan dihasilkan oleh pihak ketiga seperti TCL. Walaupun ada yang gembira mendengar perkembangan ini, saya tetap berada di kem di mana berita mengenainya menyusun gambar TV dua arah gaya 1984 - hanya TV ini yang tidak mempunyai suara Big Brother yang terang-terangan, tetapi nada robot Alexa.

Sudah tentu, TV berjenama Amazon ini akan dilengkapi dengan Alexa sebagai ciri utama. Namun, seorang sinis dalam diri saya tidak dapat menahan diri tetapi merasakan bahawa Amazon mungkin paling prihatin dengan mendapatkan pembantu pintarnya ke kawasan tumpuan rumah yang melihat penggunaan teknologi paling berat - dan lebih sedikit lagi dengan membawa sesuatu yang baru ke arena TV (walaupun ini tentunya spekulasi).). Tetapi saya masih berani meneka bahawa Amazon dengan senang hati akan mengorbankan beberapa ratus dolar TV untuk mendapatkan kandungan Amazon dan Fire TV Stick 4K kepada seberapa banyak isi rumah yang mungkin. Melibatkan lebih banyak orang ke dalam ekosistem produknya yang lebih luas jauh lebih berharga dalam jangka masa panjang bagi syarikat yang mempunyai nilai saham yang nampaknya terus berkembang.

Satu Jenama Amazon TV Untuk Mengatur Semuanya

Televisyen Malarky ini bukanlah wilayah baru bagi Amazon: ia sudah menjual set TV Asas Amazon berjenama sendiri di India, di mana ia bekerjasama dengan Radiant Appliances and Electronics untuk membuatnya. TV keluaran Oktober dilaporkan hanya akan mempunyai logo berjenama Amazon yang ditampar, jadi pihak ketiga seperti TCL masih akan menangani elemen pembuatan. Itu dengan sendirinya terasa seperti saya berubah, walaupun itu tidak biasa dalam sektor yang menghasilkan banyak proses pembuatan.

Tetapi khabar angin mengenai rancangan Amazon untuk melepaskan TV dalaman pihak pertama yang mungkin merupakan bahagian paling menarik dalam berita ini. Sekiranya itu benar, maka ini bermaksud pendekatan yang jauh lebih agresif dari Amazon terhadap syarikat gergasi industri seperti LG dan Samsung daripada yang pernah kita lihat sebelumnya. Amazon bukan sahaja mempunyai perkakasan yang lebih mesra bajet, di mana ia bekerjasama dengan orang-orang seperti Best Buy untuk menjual TV Toshiba dan Insignia, tetapi kini berpotensi membawa produk mewah ke pasaran juga.

Walaupun saya yakin bahawa Vizio dan Roku tidak terlalu gembira dengan khabar angin itu, apa yang lebih menarik ialah bagaimana serangan Amazon yang lebih dalam ke ruang TV mungkin berputar di Apple dan Google juga. Keduanya dapat - dipicu untuk menggunakan strategi yang serupa jika Amazon memutuskan untuk mengambil langkah untuk menguasai sektor TV. Bagi saya, ini adalah tanda-tanda dunia semakin dekat dan dekat dengan jurang teknologi dystopian. Sebaik sahaja kita melangkaui batas, beberapa jenama teknologi akan mengatasi kita semua. Dan bagaimana dengan suara jenama tersebut, mereka yang membuat persembahan jenama mereka dengan senang hati? Baiklah, itulah Alexa dan Siri.

Catat Ulasan for "Amazon Akan Melancarkan TV Jenama Sendiri"