Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Spider-Man 2, Ragnarok God of War Dan Remake Star Wars

Acara pameran Sony Playstation baru saja berlangsung dan nampaknya PS5 mendapat banyak permainan hebat dari God of War: Ragnarok, Spider-Man 2 dan permainan Wolverine baru. Sony juga mengumumkan port PC untuk Uncharted 4: A Thief's End dan Uncharted: Lost legacy. Semasa pameran itu, Sony juga mendedahkan permainan Gran Turismo baru, judul indie bernama Tchia dan Star Wars: Knights of the Old Republic Remake.

spiderman 2



God of War: Ragnarok, Spider-Man 2 dan Wolverine Akan Datang ke PS5

Sekuel reboot God of War 2018 bertajuk God of War: Ragnarok akan datang ke PS4 dan PS5 pada Oktober 2022. Siri ini mengikuti perjalanan bekas Dewa Perang Yunani Kratos dan anaknya Atreus melalui tanah Norse yang mistik. Permainan baru menunjukkan Atreus yang matang dan Kratos berperisai yang bertarung dengan sekumpulan monster mitologi. Sekiranya masa lalu adalah sesuatu, kita harus bersedia untuk pengembaraan yang benar-benar epik.

Spider-Man 2, sekuel PS4 Spider-man adalah pengumuman kedua terbesar Sony. Permainan ini merangkumi kedua-dua protagonis dari permainan Spider-man baru-baru ini termasuk Peter Parker dan Miles Morales. Sekuel Spider-Man yang baru akan menampilkan Kraven The Hunter sebagai protagonis utama dan juga memasukkan Venom sebagai watak bos tambahan. Spider-Man 2 dilancarkan di PS5 pada tahun 2023.

Pengumuman lain yang mengejutkan dari Sony ialah pembuatan semula Star Wars: Knights of the Old Republic yang pada dasarnya akan menceritakan kisah yang sama tetapi dengan mekanik dan grafik yang dikemas kini. Dalam senarai yang sama, kami juga dapat memasukkan Marvel's Wolverine, yang merupakan IP baru dalam pengembangan di studio Sony Insomniac, pembangun yang sama yang bertanggungjawab untuk siri Spider-Man PlayStation.

Judul eksklusif PS5 lain yang diumumkan pada acara Sony termasuk Gran Turismo 7, Tchia, dan Forspoken. Gelaran AAA pihak ketiga tambahan juga menuju ke pameran PlayStation sebagai eksklusif berjangka. Project Eve, persilangan antara DMC, Bayonetta dan Nier Automata, menarik perhatian pemain selama acara tersebut. Permainan Battle Royale Free-to-Play berasaskan vampire yang ditetapkan dalam garis masa The Masquerade universe juga akan hadir ke PS5 akhir tahun ini. Terakhir, judul Xbox 360 yang terkenal Alan Wake mendapat pemulih suara untuk semua konsol PS5 dan Xbox Series.

Marvel's Spider-Man 2 dan Wolverine adalah permainan eksklusif PS5.

PlayStation menjadi berita utama dengan beberapa pendedahan besar semalam pada 9 September untuk pameran besar 2021 mereka, dan tidak lebih besar daripada Marvel's Spider-Man 2 dan Marvel's Wolverine. Walaupun tidak jelas sama ada kedua-dua permainan yang dikembangkan oleh Insomniac ini akan eksklusif untuk PS5, pembangun telah menjelaskan bahawa ini masalahnya.

"Kami teruja untuk meneruskan perjalanan Peter Parker dan Miles Morales dalam pengembaraan pemain tunggal mereka yang paling epik, datang secara eksklusif ke konsol PlayStation 5 pada tahun 2023," tulis ketua strategi francais Insomniac, Ryan Schneider di Blog PlayStation. Di tempat lain dalam catatan blog, Schneider secara khusus menyebutkan meletakkan Marvel's Wolverine kepada Sony dan Marvel sebagai permainan eksklusif PS5.

Walaupun kedua-dua permainan ini disahkan eksklusif PS5, masih ada banyak masa untuk mendapatkan konsol generasi baru sebelum salah satu permainan Insomniac tiba. Marvel's Spider-Man 2 diturunkan dengan jendela rilis tahun 2023, sementara Marvel's Wolverine tidak memiliki jendela pelepasan sama sekali, yang bisa berarti jauh lebih jauh daripada sekuel Spidey.

Banyak yang dinantikan untuk kedua-dua permainan superhero ini. Marvel's Spider-Man 2 melihat Peter Parker dan Miles Morales berpasangan untuk mengambil Venom produktif, yang dimainkan oleh pelakon Candyman, Tony Todd. Sementara itu, Marvel's Wolverine adalah permainan serba lengkap, bebas untuk meneroka watak terkenal tanpa batasan alam semesta yang luas.

Catat Ulasan for "Spider-Man 2, Ragnarok God of War Dan Remake Star Wars"