Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Apple Watch Series 7

Apple dijangka akan memperkenalkan Apple Watch Series 7 pada acara pada bulan September, dan Series 7 adalah kemas kini yang menarik kerana ia menampilkan reka bentuk semula pertama yang signifikan untuk Apple Watch yang telah kita lihat selama bertahun-tahun.

Apple Watch Series 7



Panduan ini merangkumi semua yang kita tahu mengenai Apple Watch Series 7, dari perubahan reka bentuk hingga tarikh pelancaran hingga masalah pengeluaran.

Apple Watch Series 7 Reka Bentuk dan Rupa

Apple Watch pada umumnya kelihatan sama sejak dilancarkan pada tahun 2015, walaupun telah diperbaiki dengan pelancaran Apple Watch Series 4. Apple Watch Series 7 akan menampilkan perubahan reka bentuk yang jauh lebih dramatik yang akan membuatnya jelas. dapat dibezakan dengan model Apple Watch sebelumnya.

Pertama sekali, ia akan datang dalam pilihan saiz 41mm dan 45mm baru, dari 40 dan 44mm. Skrin yang lebih besar akan menampilkan bezel yang lebih tipis dan teknik laminasi baru yang mendekatkan layar ke penutup depan, dengan teknologi paparan yang dikemas kini.

Model Apple Watch Series 7 45mm, yang terbesar hingga kini, akan mempunyai ukuran badan yang berukuran 1.9 inci secara menyerong, naik dari 1.78 inci, dan akan mempunyai resolusi 396 x 484, naik dari 368 x 448, yang setara hingga 16 peratus lebih banyak piksel. Kami tidak mengetahui dimensi sebenar model 41mm, tetapi juga akan melihat peningkatan ukuran badan yang setanding.

Sarungnya akan mempunyai reka bentuk bermata mirip dengan iPhone 12 atau iPad Pro, yang merupakan pelepasan dari tepi melengkung model Apple Watch semasa. Apple juga dikhabarkan akan mempertimbangkan pilihan warna baru, termasuk warna hijau yang akan bergabung dengan warna biru yang diperkenalkan pada tahun 2019.

Kerana reka bentuk baru ini, Apple Watch mungkin sedikit lebih tebal, tetapi Bloomberg mengatakan peningkatan ketebalan tidak akan dapat dilihat oleh pengguna. Khabar angin lain mengatakan bahawa Apple Watch Series 7 akan lebih tipis daripada model sebelumnya, jadi kita harus menunggu untuk melihat mana yang benar.

Render Apple Watch Series 7

Kami tidak melihat kebocoran komponen Apple Watch Series 7 tahun ini, tetapi beberapa laman web telah membuat rendering berdasarkan maklumat yang didakwa bersumber dari rantaian bekalan Apple di Asia. Render 91mobiles ini menampilkan Apple Watch yang lebih rata, mahkota digital yang lebih rata, dan dua pembesar suara yang lebih panjang di sebelah kiri peranti.

Menurut rendering, Apple Watch Series 7 44mm akan mempunyai paparan 1.8 inci, naik dari paparan 1.73 inci pada Siri 6. Ia juga 1.7mm lebih tipis daripada versi semasa.

Prosesor Dan Konektivitas Apple Watch Series 7

Apple mengemas kini pemproses di Apple Watch setiap tahun dan Seri 7 tidak terkecuali. Apple Watch Series 7 dikhabarkan akan menyertakan cip "S7" yang lebih kecil yang menggunakan teknologi dua sisi untuk mengecilkan modul.

Cip S7 yang lebih kecil akan memberi lebih banyak ruang untuk komponen lain, dan satu sumber mencadangkan Apple akan menggunakan ruang tambahan ini untuk bateri yang lebih besar atau sensor kesihatan baru. Apple juga diharapkan dapat memperkenalkan sambungan tanpa wayar yang lebih baik dan cip U1 Ultra Wideband yang ditingkatkan.

Fitur Kesihatan Apple Watch Series 7

Tidak ada desas-desus mengenai sensor kesihatan baru yang datang ke Apple Watch Series 7, tetapi Nikkei baru-baru ini mendakwa bahawa peranti tersebut akan memiliki kemampuan untuk mengukur tekanan darah.

Mark Gurman Bloomberg dengan pantas membantah tuntutan ini dan mengatakan "tidak ada kemungkinan" bahwa pemantauan tekanan darah akan dimasukkan dalam Apple Watch 2021.

Terdapat perbincangan mengenai pemantauan tekanan darah kerana kerjasama Apple dengan Rockley Photonics, sebuah syarikat yang membuat sensor kesihatan digital yang maju, tetapi teknologinya belum siap digunakan.

Wajah dan Perisian Jam Tangan Baru Apple Watch Series 7

Apple Watch Series 7 akan menampilkan rangkaian wajah jam tangan eksklusif yang direka untuk memanfaatkan paparan yang lebih besar. Bloomberg telah menggariskan apa yang diharapkan:

  • Muka jam Modular Max akan menawarkan masa digital bersama dengan komplikasi kecil seperti suhu, sementara komplikasi tambahan yang lebih besar akan ditumpuk di atas satu sama lain di bahagian bawah. Ini serupa dengan Infografik Modular, tetapi dapat menunjukkan lebih dari satu komplikasi utama.
  • Muka Continuum akan berubah berdasarkan "aliran masa dan jam semasa".
  • Muka jam waktu dunia yang baru akan membolehkan pengguna melihat 24 zon waktu secara serentak. Papan luaran akan memaparkan zon waktu, sementara dail dalaman akan memaparkan waktu di setiap lokasi. Bloomberg mengatakan ia serupa dengan wajah jam tangan yang dipopularkan oleh pembuat jam mewah Patek Philippe, Breitling dan lain-lain.
  • Terdapat wajah jam tangan Hermes baru yang memaparkan nombor yang berubah jam demi jam dan muka jam Nike baru dengan nombor yang berubah berdasarkan pergerakan seseorang.

Dengan pelancaran Apple Watch Series 7, Apple juga merancang untuk memperkenalkan ciri "Time to Run" dan "Meditasi Audio" baru yang akan menyertai pilihan "Time to Walk" yang diperkenalkan awal tahun ini.

Tarikh Tayangan Apple Watch Series 7

Kami menjangkakan Apple akan memperkenalkan Apple Watch Series 7 pada bulan September bersamaan dengan model iPhone 13 yang baru. Berdasarkan tarikh acara sebelumnya, tarikh yang paling mungkin untuk acara Apple Watch Series 7 adalah pada hari Selasa, 14 September.

Biasanya model Apple Watch baru keluar sebaik sahaja Apple mengadakan acara pelancaran, tetapi yang menyedihkan, laporan akhir Ogos dari Nikkei dan Bloomberg telah menunjukkan masalah pengeluaran.

Apple menghadapi cabaran kerana kerumitan reka bentuk Seri 7, sehingga pelancarannya dapat ditangguhkan atau tersedia dalam jumlah yang terbatas pada saat pelancaran. Apple dilaporkan telah menghentikan pengeluaran, tetapi kita harus menunggu hingga debut bulan September untuk melihat apakah pelancarannya ditangguhkan atau bekalannya terhad. DigiTimes telah mencadangkan bahawa pengeluaran akan meningkat pada akhir bulan September.

Khabar angin Apple Watch 7 Masa Depan

Menurut The Wall Street Journal dan sumber lain, Apple sedang mengembangkan beberapa ciri kesihatan baru untuk model Apple Watch yang akan datang. Ini termasuk pemantauan tekanan darah, termometer untuk kesuburan dan pengesanan tidur, pengesanan apnea tidur, dan pengesanan diabetes.

Pemantauan Glukosa Darah

Apple dilaporkan mempunyai pasukan jurutera bioperubatan yang mengerjakan kaedah untuk memantau tahap glukosa darah secara tidak invasif menggunakan sensor optik, teknologi yang berpotensi memasuki Apple Watch pada suatu masa nanti. Ciri seperti itu akan menjadikan pengurusan diabetes lebih mudah kerana tidak perlu mencucuk kulit.

Terdapat khabar angin bahawa Apple akan menambahkan keupayaan pemantauan glukosa darah ke Apple Watch Series 7 menggunakan sensor optik yang tidak invasif, tetapi Bloomberg mengatakan bahawa sensor gula darah tidak akan siap untuk dilancarkan secara komersial selama beberapa tahun lagi.

Pemantauan glukosa darah adalah ciri yang telah diusahakan Apple selama bertahun-tahun, khabar angin mengatakannya, tetapi ia adalah ciri kesihatan yang serius yang mungkin memerlukan peraturan.

Pengukuran tekanan darah

Pembekal Apple Rockley Photonics mengusahakan sistem sensor digital canggih yang membolehkan alat pemakai memantau biomarker seperti suhu badan teras, tekanan darah, penghidratan, alkohol, laktat, aliran glukosa, dan banyak lagi, menggunakan sensor optik.

Teknologi ini akhirnya dapat berjalan ke Apple Watch mengingat kerjasama antara Apple dan Rockley, dan khabar angin menunjukkan bahawa kita akan melihat kemampuan pemantauan tekanan darah diperkenalkan pada suatu ketika.

Monitor tekanan darah yang dipakai di pergelangan tangan dapat digunakan untuk mengesan ketika tekanan darah meningkat dan fungsinya dapat mengesan hipertensi. Apple bertujuan untuk melepaskan fitur ini pada tahun 2022, tetapi ia dapat ditolak kerana teknologi masih perlu disempurnakan.

Pemantauan tekanan darah akan berfungsi dengan mengukur kecepatan gelombang degupan jantung melalui arteri pengguna menggunakan sensor. Ini akan memberitahu pengguna bagaimana tekanan darah mereka meningkat, tetapi tidak akan dapat memberikan pengukuran tekanan darah sistolik dan diastolik asas.

Pengesan suhu

Apple sedang mempertimbangkan untuk menambahkan sensor suhu badan di Apple Watch 2021, tetapi Bloomberg mengatakan ia kemungkinan akan diperkenalkan pada kemas kini 2022.

Fungsi pengukuran suhu akan berguna untuk mengesan kesuburan dan mengesan tidur, dan di masa depan, ia juga dapat mengesan kapan pengguna mengalami demam.

Pengesanan Apnea Tidur

Apple bertujuan untuk menggunakan sensor oksigen darah yang ada untuk mengesan apnea tidur, tetapi ada masalah dengan pembacaan yang kerap tanpa mempengaruhi jangka hayat bateri.

Jam Tangan Apple yang hebat

Menurut Bloomberg, Apple sedang mengerjakan versi Apple Watch "dengan sarung kasar" yang ditujukan untuk atlet, pejalan kaki, dan lain-lain yang menggunakan jam tangan dalam keadaan yang lebih ekstrem daripada pakaian sehari-hari. Ia akan mempunyai fungsi yang sama seperti Apple Watch standard, tetapi dengan rintangan dan perlindungan yang lebih baik. Apple dijangka melancarkan Apple Watch yang kuat pada tahun 2022.

Butang Haptik

Khabar angin menunjukkan versi Apple Watch yang akan datang akan menggunakan butang keadaan pepejal yang tidak mengklik secara fizikal tetapi memberikan maklum balas haptik kepada pengguna apabila butang disentuh, tetapi tidak jelas kapan ini akan datang. Apple memperkenalkan maklum balas haptik untuk Digital Crown dalam Siri 4, dan maklum balas haptik berpotensi meluas ke butang sisi pada model Apple Watch yang lebih baru.

Selanjutnya di masa depan, Apple Watch mungkin akan menghilangkan butang sama sekali, dengan sisi perangkat menggunakan dukungan untuk gerakan sentuhan dan sapu.

Paparan MikroLED

Apple dilaporkan mempunyai kemudahan pembuatan rahsia di Santa Clara, California di mana ia merancang dan mengeluarkan sampel ujian paparan yang menggunakan microLED, teknologi yang akan mengikuti OLED. Paparan microLED boleh menghasilkan peranti yang lebih langsing, lebih terang dan kurang menggunakan tenaga. Khabar angin menunjukkan Apple Watch dengan paparan microLED dapat dilancarkan dalam tiga atau empat tahun.

Paten Apple Watch Series 7

Apple telah mempatenkan beberapa teknologi menarik yang berpotensi digunakan pada peranti Apple Watch di masa depan, seperti ciri pengesahan biometrik yang mengesahkan identiti berdasarkan corak kulit si pemakai. Ciri sedemikian akan menghilangkan keperluan untuk mendapatkan kod laluan ketika memakai Apple Watch.

Paten lain menggambarkan band Apple Watch yang mengetatkan diri yang menyesuaikan diri semasa melakukan aktiviti intensif seperti berlari atau bersenam untuk pembacaan degupan jantung yang tepat, dan melonggarkan selepas itu. Pengetatan juga boleh digunakan untuk arah, perwakilan latihan, dan lain-lain.

Paten ketiga menerangkan gelang Apple Watch dengan indikator LED yang akan memvisualisasikan kemajuan sesuatu aktiviti atau tugas, memberikan petunjuk visual ketika menyelesaikan latihan atau cincin Aktiviti, misalnya.

Apple pada bulan Disember 2019 menerbitkan paten yang menerangkan bagaimana Apple Watch dapat membantu doktor memantau gejala pesakit Parkinson yang menggunakan sensor untuk mengesan getaran. Apple yakin kaedah mengesan data ini akan membolehkan pengguna mengesan gejala mereka dengan lebih baik sehingga mereka dapat merancang aktiviti di sekitar pola gejala.

Sepasang paten 2020 menunjukkan Apple sedang meneliti Touch ID dan kamera bawah paparan untuk Apple Watch. Apple menerangkan butang sisi dengan sensor cap jari Touch ID‌ terpadu yang dapat digunakan untuk pengenalan pengguna dan membuka kunci peranti. Pada masa ini, Apple Watch membuka kunci dengan kod laluan dan juga ketika iPhone berpasangan dibuka.

Mengenai kamera bawah paparan, paten menggambarkan teknologi paparan dua peringkat yang merangkumi kamera yang hanya dapat dilihat secara luaran ketika digunakan.

Pada tahun 2021, Apple menguraikan reka bentuk semula radikal Apple Watch dalam pengajuan paten, yang menampilkan wajah jam tangan bulat, paparan bungkus fleksibel, dan jalur digital yang dapat disesuaikan.

Apple telah mengemukakan beberapa paten lain yang merangkumi kemungkinan memindahkan perkakasan ke dalam pita Apple Watch, termasuk bateri, pembesar suara, penjana kuasa kinetik, peranti maklum balas haptik, dan juga kamera.

Tidak ada kata-kata mengenai apakah ciri yang dipatenkan ini akan menjadikannya Apple Watch yang sebenarnya pada masa akan datang, tetapi menarik untuk melihat apa yang sedang dan sedang dipertimbangkan oleh Apple di belakang tabir.

Catat Ulasan for "Apple Watch Series 7"