Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Semakan Xbox Series S

Ulasan Xbox Series S mendedahkan sama ada konsol digital sahaja yang bersedia untuk liga besar Ulasan Xbox Series S ini menyelami konsol digital semua Microsoft. Di sini saya akan cuba merangkumi semua yang perlu anda ketahui mengenainya dari reka bentuk, perkakasan dan penyediaannya hingga prestasi dan ciri tambahannya.

xbox series s



Di sini anda juga boleh mendapatkan perincian mengenai bagaimana kami menguji konsol serta maklumat mengenai tarikh, harga dan ketersediaan pelepasannya sekarang.

Akhir sekali, pertimbangkan pelancaran ini. Ulasan Xbox Series S sedang berjalan kerana saya akan terus mengemas kini dan menambahkannya dalam beberapa minggu dan bulan akan datang semasa saya membuat penemuan baru.

Ulasan Xbox Series S: harga dan tarikh pelepasan

Xbox Series S berharga $ 299.99 di AS, € 299.99 di Eropah dan £ 249.99 di UK. Seperti yang telah terbukti hab pra-pesanan Xbox Series S, mendapatkan Xbox Series X dan Series S telah menjadi perjuangan besar bagi para pemain, dengan kedua-dua konsol terjual dengan sangat cepat.

xbox series



Microsoft juga menawarkan, program Xbox All Access yang sangat baik, yang membolehkan pemain membayar Xbox Series S setiap bulan selama dua tahun. Harganya $ 24.99 sebulan di AS, dan dilengkapi dengan dua tahun Xbox Game Pass Ultimate juga, menjadikannya cara yang berpatutan untuk mendapatkan perkakasan dan banyak permainan untuk dimainkan juga.

Sudah tentu, Xbox All Access hanya berguna jika terdapat konsol sebenar yang ada.

Lebih banyak konsol tersedia pada minggu pelancaran, dengan tarikh peluncuran Xbox Series S pada 10 November 2020 di seluruh dunia. Untuk tawaran Xbox Series S terbaik hari ini, pastikan anda melihat carta harga di bawah.

Ulasan Xbox Series S: unboxing dan reka bentuk

Seperti yang anda lihat dari video Xbox Box S di bawah ini, konsol digital semua Microsoft terdapat dalam kotak kadbod putih dengan penutup swing-top. Di kotak terdapat gambar-gambar konsol dan permainan, serta slogan "Power Your Dreams". Buka kotak dan anda berhadapan dengan konsol itu sendiri, dipegang oleh dudukan kadbod, serta ruang dalaman yang menempatkan pengawal sistem, kabel, dan dokumen. Dari segi keseluruhan kandungan pakej Xbox Series S, anda mendapat konsol dan pengawal (kedua-duanya berwarna putih), kabel kuasa, kabel HDMI untuk menyambungkannya ke TV atau monitor pilihan anda, panduan permulaan pantas, dan buku kecil konsol.

Dari segi reka bentuk, Xbox Series S sangat mirip dengan Xbox One S, yang juga dikuasai oleh prisma segi empat putih. Perkara utama yang membezakan kedua-dua sistem adalah kekurangan pemacu cakera optik Siri S, serta ventilasi kipas bulat hitam yang sangat ketara.

Garis putih meluas ke Xbox Wireless Controller baru, yang merupakan model yang sama dengan Xbox Series X. Seperti yang kita bincangkan di bawah ini, model pengawal baru ini dilengkapi dengan D-pad yang direka semula dan port USB Type-C untuk kabel sambungan.

Dari segi port, di bahagian belakang Xbox Series S anda mendapat port rangkaian Ethernet untuk sambungan internet terbina dalam, dua port USB, port HDMI, port kuasa, dan slot kad pengembangan penyimpanan. Di bahagian depan sistem terdapat port USB yang lebih jauh.

Secara keseluruhan, saya fikir Microsoft telah melakukan pekerjaan yang hebat dengan reka bentuk Xbox Series S, yang bukan sesuatu yang dapat saya katakan telah dicapai dengan Xbox Series X yang kelihatan membosankan.

Sistemnya bergaya, padat, dan dengan mudah sesuai dengan hampir semua suasana hiburan, dalam orientasi mendatar atau menegak. Ia juga mempunyai rangkaian port yang lengkap (hanya optik digital yang hilang dalam fikiran saya, tapi hei ho!) Dan mengemas dengan selamat tanpa banyak kekacauan yang luar biasa.

Ulasan Xbox Series S: perkakasan dan tetapan

Menyiapkan Xbox Series S dari perspektif fizikal tidak mungkin lebih mudah. Hanya ada dua kabel yang perlu anda perhatikan, kabel kuasa dan kabel HDMI, jadi setelah anda memilih lokasi konsol, pasangkannya, tekan butang kuasa, dan anda boleh pergi.

Skrin pertama yang anda lihat semasa menyiapkan konsol anda (dilihat di atas), seperti yang saya jelaskan dalam tinjauan Xbox Series X saya, adalah arahan untuk memuat turun dan log masuk ke aplikasi Xbox rasmi pada peranti mudah alih atau tablet anda. Ini penting kerana penyediaan awal konsol selebihnya dilakukan melalui aplikasi ini.

Setup-via-app ini berfungsi dengan sangat baik pada pendapat saya, dengan konsol menyambung dengan lancar ke telefon anda dan kemudian anda menggunakan wizard persediaan mudah untuk menetapkan perkara seperti sambungan internet, tetapan data dan privasi, profil tenaga, kemas kini permainan automatik dan pilihan masuk dan banyak lagi.

Semuanya sangat visual dan dalam kebanyakan kes hanya memerlukan beberapa ketukan. Saya akan mengatakan semuanya mengambil masa kurang dari 10 minit.

Ketika datang ke perkakasan, Xbox Series S tidak dapat menandingi perkakasan yang ditawarkan di Xbox Series X, tetapi sekali lagi itu tidak berlaku. Ini adalah sistem yang direka, paling tidak dalam fikiran saya, untuk lebih banyak pemain kasual yang menginginkan cara terbaru untuk bermain, serta banyak permainan dari generasi sebelumnya, tetapi yang tidak memerlukan resolusi tertinggi ketika bermain.

Sasaran prestasi Xbox Series S, menurut Microsoft sendiri, adalah 60 fps + pada resolusi 1440p, sementara juga secara teknikal menyokong permainan hingga 120 fps (walaupun kami membayangkan hanya permainan indie dan permainan generasi sebelumnya yang dapat mencapai kadar bingkai ini pada perkakasan).

Xbox Series S mencapai sasaran ini berkat gabungan CPU 8-Core Zen 2 Custom, GPU Custom 4 teraflop RDNA 2, 10GB RAM, dan SSD NVMe 512GB. Saya rasa seperti semua spesifikasi ini tepat daripada yang terakhir, yang seperti yang akan kita lihat mempengaruhi skor saya untuk konsol ini.

Ulasan Xbox Series S: prestasi dan permainan

Oleh kerana Xbox Series S adalah sistem semua-digital, yang bermaksud bahawa tidak ada permainan generasi baru atau sebelumnya yang dapat dimainkan melalui cakera optik, pemain yang membelinya tidak perlu membeli permainan mereka dari Xbox Store atau, memainkannya melalui Xbox Game Pass , yang terakhir dalam fikiran saya adalah rakan kongsi semula jadi untuk sistem ini.

xbox series 1



Xbox Game Pass adalah, untuk Netflix yang belum dimulakan tetapi perkhidmatan permainan yang membolehkan pemain membayar yuran bulanan ($ 14,99 / £ 10,99 sebulan) dan kemudian mengakses lebih dari 100 permainan untuk dimainkan pada bila-bila masa yang mereka mahukan. Ini adalah perkhidmatan yang hebat dan dengan wang yang sangat sedikit akan membuka hiburan permainan selama berbulan-bulan, jika tidak bertahun-tahun.

Permainan ini berkisar dari blockbusters AAA moden seperti Doom Eternal, hingga permainan indie dan klasik retro, jadi anda mendapat penyebaran yang sangat luas dan saya rasa ada banyak pilihan, tidak kira genre permainan yang paling anda sukai.

Semasa saya menguji sistem, saya pergi dan memasang banyak permainan ini dengan segera, seperti Gears of War 5, Sniper Elite V4 dan Halo: The Master Chief Collection, dan setelah menunggu sebentar (internet saya teruk) saya dapat tersekat dan semua tajuk dimuat dengan pantas. terus berjalan dan kelihatan hebat di Xbox Series S.

Secara semula jadi, saya juga mempunyai akses ke semua permainan generasi sebelumnya, kerana Microsoft membuat peralihan dari Xbox One ke Xbox Series S atau X 100 peratus lancar. Koleksi permainan saya sebelum ini baru sahaja disenaraikan di bawah bahagian Permainan Saya, siap dimuat turun dan dimainkan.

Walau bagaimanapun, sementara prestasi permainan sistem ini membuat saya kagum, apa yang tidak menarik perhatian saya ialah jumlah ruang yang anda miliki untuk permainan di sistem tanpa perluasan kad simpanan.

Walaupun Xbox Series S diiklankan hadir dengan SSD NVMe 512GB untuk penyimpanan, di luar kotak sebenarnya hanya 364GB yang tersedia di luar kotak, dengan fail sistem dan perisian mengambil yang lain. Ini terasa mengecewakan di atas kertas, dan benar-benar memalu saya setelah memasang permainan peringkat pertama saya di konsol.

Selepas memasang 6 atau 7 permainan, saya tinggal dengan ruang hanya 135GB pada cakera keras dalaman Xbox Series S saya - cukup banyak ruang untuk 2 atau mungkin 3 permainan AAA moden dengan pemasangan 40 hingga 60GB.

Ini tentu saja menimbulkan persoalan tentang apa yang dapat anda lakukan sekiranya anda merasa memerlukan lebih banyak ruang, dan jawapannya adalah memanfaatkan slot pengembangan simpanan konsol di bahagian belakang. Ruang tambahan boleh dibeli, seperti yang dijelaskan dalam tinjauan Kad Pengembangan Seagate kami untuk Xbox Series X | S, tetapi sangat mahal. Sebagai contoh, kad Seagate, yang menyuntikkan konsol dengan ruang penyimpanan tambahan 800GB untuk permainan, berharga $ 219.99 / £ 219.99.

Dan, apa yang akan saya katakan ialah anda membelanjakan hampir sama dengan kos konsol Xbox Series S yang sebenarnya di sana untuk beberapa ruang simpanan tambahan. Begitu juga, dengan menambahkan harga storan itu, anda mungkin juga membeli Xbox Series X (yang harganya sama) dan kemudian anda akan mempunyai ruang penyimpanan tambahan dan konsol yang lebih hebat.

Mungkin kekurangan ruang ini tidak akan menjadi masalah bagi anda, kerana anda hanya mahukan beberapa permainan pada sistem anda pada satu masa, dan mungkin pemain kasual akan senang dengannya. Tetapi bagi saya, jika saya mempunyai sistem ini, itu akan menjadi kegusaran besar, kerana saya harus terus memotong dan mengubah permainan yang saya pasang pada satu masa.

Seperti yang dinyatakan secara ringkas di atas, Xbox Series S dilengkapi dengan Wireless Controller baru untuk Xbox Series X | S. Ia adalah alat kawalan yang sama dengan Xbox Series X, dengan kemasan yang sedikit berbeza (lebih matte daripada sebelumnya) dan D-pad yang direka semula.

D-pad telah dikerjakan semula untuk membolehkan input lebih lancar dan lebih pantas, yang jauh lebih baik untuk kombo dan rentetan input yang lebih lama.

Itu berubah, dan sambungan USB Type-C, ini adalah pengawal Xbox yang sama yang anda gunakan jika anda bermain di Xbox, dan itu bukan perkara buruk. Saya sangat suka pencetus dan bumper bertekstur.

Seperti yang saya nyatakan dalam tinjauan Xbox Series X kami, itu bermaksud pengawal masih dikuasakan oleh bateri AA. Saya tidak akan kembali kepada masalah saya dengan perkara ini di sini, kerana saya membincangkannya dengan panjang lebar dalam ulasan lain, tetapi selamat mengatakan bahawa saya bukan peminat. Namun, bagi anda, ini mungkin tidak menjadi masalah.

Dari segi ciri, Xbox Series S berkongsi Xbox Speed ​​Architecture X yang baru dan, dengan itu, menawarkan ciri Resume Cepat yang sangat berguna. Resume Pantas membolehkan anda membuka banyak permainan dan kemudian menjentikkannya dengan cepat dalam beberapa saat. Tidak seperti di Xbox One di mana setiap kali anda mula bermain permainan baru, permainan lama akan ditutup dan kemudian harus dimuat semula sepenuhnya melalui kredit dan skrin menu, dalam S Series permainan ini hanya disimpan dalam cache dan dapat diambil dari tempat anda dibiarkan. .

Saya peminat peningkatan yang tidak memberangsangkan seperti ini yang sebenarnya menjadikan penggunaan produk setiap hari menjadi lebih baik dan lebih menyeronokkan, dan saya rasa Microsoft telah mematikannya dengan Resume Pantas di Xbox Series X dan S.

Akhir sekali, saya juga ingin mengatakan bahawa Xbox Series S dapat memuat turun dan menjalankan semua perkhidmatan streaming popular hari ini seperti Netflix dan Disney Plus, menjadikannya sistem multimedia yang hebat juga.

Ulasan Xbox Series S: keputusan

Secara keseluruhan, saya rasa Xbox Series S adalah konsol baru yang sangat hebat dari Microsoft, dan pasti akan menarik banyak pemain di seluruh dunia yang, jika kasual, akan menyukai harga dan aksesibilinya yang rendah, dan jika tegar mungkin menganggapnya sebagai konsol. kedua.

Ia bergaya, boleh menjalankan permainan hari ini dengan sempurna (dan juga akan menjalankan tajuk generasi seterusnya) dan menjual walaupun pada pelancaran pada titik harga yang sangat menarik.

Walau bagaimanapun, ada sedikit masalah di dalam fikiran saya dengan kapasiti penyimpanan stok dan mana-mana pemain yang mempertimbangkannya harus mempertimbangkan sama ada ruang 364GB akan mencukupi untuk keperluan mereka sebelum menarik pencetus.

Saya juga mengatakan bahawa walaupun sistem ini adalah mesin yang hebat untuk keserasian ke belakang, kekurangan pemacu optik menghadkan apa yang anda boleh mainkan di atasnya, seolah-olah anda hanya mempunyai sistem ini dan stok permainan Xbox atau Xbox 360 yang banyak, untuk contohnya, anda tidak akan dapat memasukkannya ke dalam sistem. Namun, saya mengesyaki bahawa sebahagian besar demografi yang mengambil S Series tidak akan memerlukan ini.

Tetapi yang paling penting, saya merasakan Xbox Series S hanyalah pendamping yang sempurna untuk Xbox Game Pass Ultimate dan Xbox All Access, yang pada masa sukar dan tidak stabil dari segi kewangan ini, adalah berita baik bagi para pemain.

Catat Ulasan for "Semakan Xbox Series S"