Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Penerima AV Teater Rumah Terbaik

Ingin memasuki teater rumah? Inilah penerangan penerima AV terbaik tahun ini, dari persediaan 5.1 sederhana hingga raksasa suara sekeliling Dolby Atmos.

Penerima audio-video (AV) adalah bahagian belakang teater rumah anda. Ia bukan hanya kerana memberitahu segala yang harus dituju, menghantar isyarat ke pembesar suara dan skrin yang berbeza. Ini kerana quarterback yang baik menjadikan pasukan lebih baik - dan penerima yang baik akan memberikan yang terbaik dari pembesar suara home theater anda. Pasarnya sesak, jadi kami telah memilih beberapa penerima AV terbaik untuk tahun ini untuk anda pilih - apa sahaja anggaran anda, atau saiz bilik. Semasa membuat senarai ini, kami memilih untuk hanya menyertakan penerima yang mempunyai keupayaan untuk menghidupkan pembesar suara. Anda tidak akan menjumpai pemproses suara atau preamp bunyi sekeliling di sini - hanya penerima AV yang lengkap dan bersepadu. Dan untuk menyelesaikan penyediaan pembesar suara anda, lihat artikel kami mengenai Sistem Teater Rumah Terbaik.

Rujukan Dan Pilihan Penerima AV Teater Rumah Terbaik

Denon AVR-S960H



1. Denon AVR-S960H

Denon AVR-S960H
Saluran: 7.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 90 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Suara yang kuat dan berotot dipadankan dengan ciri hebat.
Yang Kami Tidak: Tidak ada Chromecast, dan aplikasi HEOS boleh menjengkelkan.

Pada pendapat kami, sesiapa yang ingin membeli penerima AV keseluruhan terbaik untuk wang perlu membeli Denon — dan khususnya, AVR-S960H. Ini benar-benar merupakan salah satu penerima terbaik yang pernah kami uji, mengesankan kami dengan suara keras dan berotot. Ia menghisap mana-mana penerima lain di sini, mengalahkan model pesaing dari Sony dan Yamaha dengan mudah. Ia mempunyai banyak ciri berguna, termasuk Dolby Atmos dan DTS: X surround sound, Bluetooth, dan Spotify Connect untuk mendengar muzik. Dengan suara dan set ciri pembunuh, AVR-S960H adalah penerima terbaik yang boleh anda beli.

Salah satu ciri yang ingin kita lihat ditambahkan ke Denon AVR-S960H ialah Chromecast. Ini adalah peninggalan yang mengejutkan, dan ini menjadi lebih menjengkelkan apabila anda menganggap bahawa HEOS, aplikasi penstriman Denon sendiri, kikuk dan mengecewakan untuk digunakan. Tetapi anda boleh mengendalikan AVR-S960H dengan mudah tanpa ia. Kami lebih suka penerima ini daripada model seperti Yamaha RX-485, di bawah, dan juga tawaran lain dari Denon. Ini sebenarnya adalah salah satu model terbaik yang boleh anda beli.

Sony STRDH590



2. Sony STR-DH590

Sony STRDH590
Saluran: 5.1
Dolby Atmos: Tidak
DTS: X: Tidak
Watt Per Saluran: 145 / 6Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Menawarkan banyak harganya, dengan suara dan ciri yang bagus.
Apa yang Kami Tidak: Tidak begitu sesuai dengan pembesar suara.

Sekiranya anda seorang pemula dalam dunia teater rumah dan suara sekeliling, Sony STR-DH590 adalah penerima yang mesti dicari. Ini memberikan anda semua ciri yang anda perlukan untuk memulakan dengan penyediaan pembesar suara surround asas, dan memperoleh banyak ciri dari kakaknya, STR-DN1080 terlaris, yang dipaparkan di bawah. Anda mendapat lima saluran pembesar suara, yang membolehkan anda menggunakan pembesar suara di sisi atau belakang, dan terdapat jalan masuk 4K sepenuhnya sehingga anda dapat memanfaatkan yang terbaik dari gambar anda. Kualiti suara juga kuat. Walaupun penerima lain seperti Denon AVR-S540BT $ 299 mempunyai berat sonik yang lebih tinggi, STR-DH590 memberikan ketepatan dan perincian yang hebat.

Salah satu perkara yang perlu diingat dengan Sony STR-DH590 ialah ia tidak sesuai dengan pembesar suara lantai atau menara yang lebih besar. Tidak mempunyai kehendak atau kekuatan untuk mendorongnya dengan berkesan, yang bermaksud anda akan mendapat suara yang lebih rendah. Sekiranya anda mencari penerima ini, kami mengesyorkan pembesar suara satelit atau rak buku lebih kecil. Tetapi sebenarnya, itu adalah salah satu daripada beberapa kelemahan. Sekiranya anda mempunyai anggaran, atau ingin memasukkan jari ke dalam suara sekeliling, STR-DH590 adalah salah satu kaedah termudah untuk memulakannya.

Yamaha RX-V485



3. Yamaha RX-V485

Yamaha RX-V485
Saluran: 5.1
Dolby Atmos: Tidak
DTS: X: Tidak
Watt Setiap Saluran: 80 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Fungsi tanpa wayar yang mudah dan berpatutan melalui perisian MusicCast padat Yamaha.
Apa yang Kami Tidak: Port HDMI terhad, dan penerima lain mempunyai suara yang lebih baik.

Dalam dunia teater rumah, terdapat beberapa pilihan untuk memasukkan pembesar suara surround tanpa wayar dan mengelakkan wayar pembesar suara yang menjengkelkan. Sonos, Denon dan Yamaha adalah pesaing utama, tetapi penerima dengan fungsi Sonos mahal, dan teknologi HEOS Denon tidak selalu berfungsi dengan baik. Penerima Yamaha RX-V685 menggabungkan perisian MusicCast mereka, yang memudahkan penggunaan pembesar suara Yamaha yang serasi untuk suara surround. Teater rumah tanpa wayar boleh menjadi sangat mahal atau menjengkelkan, tetapi untungnya, RX-V685 adalah sebaliknya. Ia juga merupakan penerima yang kukuh dengan suara yang baik. Walaupun tidak mempunyai fungsi Dolby Atmos, kemampuan dan kemudahannya lebih daripada menebusnya.

Sekiranya RX-V485 mempunyai satu kelemahan utama, ia hanya mempunyai empat port HDMI. Walaupun mereka semua dapat menangani main balik video 4K, empat tidak terlalu banyak - jika anda merancang untuk menambahkan lebih banyak sumber kemudian, ini mungkin menimbulkan masalah. Kami juga berpendapat bahawa penerima lain dengan harga serupa, seperti Denon AVR-S960H $ 649, menawarkan kualiti bunyi yang lebih baik. Tetapi akhirnya, kami memilih Yamaha kerana ia menggunakan audio tanpa wayar dengan berkesan, dengan harga yang jauh lebih berpatutan daripada pesaingnya. Terdapat model yang lebih baru, V685, tetapi kami melihat ketersediaannya berubah-ubah, dan ini bukan lonjakan yang signifikan dari pendahulunya.

Denon AVR-X3700H



4. Denon AVR-X3700H

Denon AVR-X3700H
Saluran: 11.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 105 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Kemas kini hebat yang meningkatkan kualiti suara, menawarkan banyak ciri pintar.
Yang Tidak Kita Lakukan: Melakukan yang terbaik di bilik yang lebih besar, tidak akan berfungsi dengan baik di ruang yang lebih kecil.

Semua penerima dalam senarai kami boleh mengeluarkan bunyi sekeliling. Tetapi melakukannya dengan baik adalah kisah yang berbeza, dan melakukan Dolby Atmos (pada pendapat kami, yang terbaik yang anda dapat sekarang) adalah lebih mencabar. Itulah sebabnya kami berpendapat bahawa Denon AVR-X3700H adalah pilihan terbaik jika anda menuntut suara surround terbaik. Bukan hanya memberi anda semua ciri yang anda perlukan, termasuk pelbagai codec; itu diberikan. Kualiti suara inilah yang sangat menekankan saluran masing-masing, dan mengangkat perincian, pukulan, dan kejelasan. Kami menguji model mahal dari jenama lain seperti Marantz, tetapi penerima ini adalah pemenang. Perlu diperhatikan: untuk benar-benar memanfaatkan suara AVR-X3700H, anda memerlukan ruang besar yang berukuran lebih dari 400 kaki persegi, yang mungkin tidak mungkin dilakukan oleh sesetengah orang.

Satu kelemahan besar dengan Denon AVR-X3700H adalah bahawa ia menawarkan (sebenarnya, semua kecuali sangkakala) keserasian 8K. Yang anda bayar. Dan sekarang, kandungan 8K tidak mencukupi untuk membenarkan perbelanjaan tambahan. Anda boleh menjimatkan wang dengan mencari AVR-X3600H yang lebih lama, tetapi hari ini menjadi lebih sukar. Apabila kandungan 8K menjadi masalah besar, kami akan menilai semula ini. Namun buat masa ini, AVR-X3700H tetap menjadi pilihan utama untuk bunyi surround.

NAD T 778



5. NAD T 778

NAD T 778
Saluran: 9.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Tidak
Watt Setiap Saluran: 110 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Akhirnya seseorang merancang semula penerima AV.
Yang Tidak Kami: Harga yang tinggi menjadikannya tidak dapat diakses oleh kebanyakan orang.

Satu perkara yang mungkin anda perhatikan dengan senarai kami, walaupun anda hanya berjaga-jaga, adalah hampir semua penerima kelihatan sama. Reka bentuk yang sama, skema kawalan yang sama, nama yang sama. Jangan salahkan kami; salahkan industri. Itulah sebabnya NAD T 778 menghirup udara segar. Ia adalah penerima pertama yang kami saksikan yang sebenarnya kelihatan keren, menggabungkan teknologi skrin sentuh NAD yang sangat baik dan paparan yang terang dan terang. Penerima baru ini terdengar hebat, dengan pelbagai ciri yang menakjubkan, dan merupakan alternatif yang sangat kompetitif daripada yang serupa dengan Arcam AVR20. Dari semua raksasa empat angka di sini, NAD T 778 adalah yang paling menarik dan menarik.

Walau bagaimanapun, harga yang tinggi boleh membuatkan orang berhenti sejenak. T 778 adalah salah satu penerima termahal dalam senarai ini, dan memandangkan teknologi skrin sentuh dan rangkaian ciri yang menakjubkan, itu tidak menghairankan. Walau bagaimanapun, tidak dapat dijangkau oleh kebanyakan orang, yang menjadikannya sukar untuk mengesyorkan agar semua orang membelinya. Terdapat juga beberapa peninggalan yang membingungkan, seperti kekurangan DTS: X - yang anda dapat hanyalah DTS Master Audio.

Denon AVR-S750H



6. Denon AVR-S750H

Denon AVR-S750H
Saluran: 7.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 90 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Penurunan harga yang ketara menjadikan kemas kini tambahan ini bermanfaat.
Apa yang Kami Tidak: Kekurangan beberapa ciri, dan mempunyai antara muka yang ketinggalan zaman.

Sebelum ini, kami akan memberi nasihat untuk menentang Denon AVR-S750H. Ini adalah peningkatan tambahan pada 740H, dan harganya lebih kurang $ 200. Tetapi harganya jatuh baru-baru ini kepada $ 577 yang jauh lebih berpatutan, jadi kami fikir kami dapat mengesyorkannya berbanding kakaknya. Ia adalah penerima yang sangat baik, dengan pelbagai ciri dan kualiti suara yang hangat dan menarik, terutamanya untuk muzik. Anda boleh menambah pembesar suara tanpa wayar melalui fungsi HEOS Denon (walaupun Yamaha RX-V485 yang lebih murah adalah pilihan yang lebih baik untuk ini) dan terdapat ciri-ciri pintar seperti Apple AirPlay 2 dan pembantu pintar yang disertakan.

Walau bagaimanapun, ia adalah ciri-ciri di mana Denon AVR-S750H berjuang. Sebagai penerima yang baik, ia adalah teka-teki sebenar bahawa ia tidak mempunyai Google ChromeCast, yang dimiliki oleh kebanyakan penerima lain di atasnya dalam senarai ini. Kita juga harus memberikannya tanda hitam untuk antara muka di skrin, yang sangat kikuk dan ketinggalan zaman. Walaupun masalah ini bermaksud bahawa Denon AVR-S750H bukan yang terbaik, ia masih sangat baik secara keseluruhan, dan mudah yang terbaik untuk mendengar Spotify.

Integra DRX-3.3



7. Integra DRX-3.3

Integra DRX-3.3
Saluran: 9.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 90 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Integrasi Sonos Bersih menjadikan audio pembesar suara tanpa wayar mudah.
Apa yang Kami Tidak: Kami rasa sekarang terlalu mahal.

Pembesar suara Sonos sangat popular, dan dengan alasan yang baik: berkaitan dengan audio tanpa wayar, mereka adalah antara pilihan bunyi yang paling mudah dan terbaik yang ada. Produk mereka perlahan-lahan menjadi semakin bersepadu dengan penerima AV, dan kami berpendapat bahawa Integra DRX-3.3 melakukan kerja terbaik di sini. Ia dengan mudah membolehkan anda menghubungkan pembesar suara Sonos yang ada padanya, serta memainkan audio melalui aplikasi Sonos Connect. Sekiranya anda memiliki pembesar suara dari syarikat itu, dan anda ingin menggabungkannya ke dalam persediaan teater rumah yang menarik, maka DRX-3.3 adalah kaedah terbaik untuk melakukannya mengikut pendapat kami.

Masalahnya ialah, pengintegrasian Sonos, Integra DRX-3.3 tidak melakukan sesuatu yang istimewa. Penerima lain yang lebih murah, seperti $ 649 Denon AVR-S960H, boleh dikatakan menawarkan kualiti bunyi yang lebih baik. Dan kerana kita bercakap mengenai harga, mesti dikatakan bahawa DRX-3.3 cukup mahal untuk apa yang anda dapat. Ini adalah pilihan yang bagus untuk penyatuan Sonos, tetapi ia pasti mempunyai kekurangannya.

Denon AVR-S540BT



8. Denon AVR-S540BT

Denon AVR-S540BT
Saluran: 5.2
Dolby Atmos: Tidak
DTS: X: Tidak
Watt Setiap Saluran: 70 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Kualiti bunyi yang baik, ruang untuk dua subwoofer.
Apa yang Kami Tidak: Ciri reka bentuk ketinggalan zaman, seperti klip spring untuk wayar pembesar suara.

Kami sentiasa berhati-hati untuk mengesyorkan penerima di bawah $ 300, kerana mereka boleh tersekat dan terlepas. Denon AVR-S540BT, untungnya, adalah bekas. Ia mungkin tidak sesuai dengan ciri-ciri, terutamanya jika dibandingkan dengan model seperti $ 278 Sony STR-DH590, pilihan belanjawan teratas kami. Tetapi itu menebus dengan kualiti suara yang kuat yang memiliki pukulan dan pizzazz yang sebenarnya. Kami juga menyukai kenyataan bahawa ia adalah sistem 5.2, yang bermaksud dapat menangani subwoofer berkembar - jarang pada harga ini. Sekiranya anda seorang kepala bass, AVR-S540BT boleh menjadi pilihan yang bagus.

Kelemahan yang paling mencolok, pada pendapat kami, adalah reka bentuk bertarikh dan kekurangan ciri. Denon AVR-S540BT mungkin menawarkan suara yang bagus, tetapi menggunakan klip pegas untuk pemasangan wayar pembesar suara, berbanding dengan tulisan pengikat yang lebih biasa dan lebih mesra. Itu menjadikannya tidak senang dan menjengkelkan untuk persediaan, walaupun boleh dimaafkan pada titik harga ini. Dan berbanding dengan penerima belanjawan lain, di sini, AVR-S540BT kehilangan banyak masa. Ia hanya menawarkan suara surround Dolby TrueHD dan DTS HD Master, yang merupakan pilihan yang sangat terhad. Kami menyukainya dengan kualiti suara yang murni, tetapi jauh dari penerima terbaik di sini.

Sony STRDN1080



9. Sony STR-DN1080

Sony STRDN1080
Saluran: 7.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Per Saluran: Tidak diketahui
Apa yang Kami Suka: Suara dan antara muka pengguna yang hebat.
Apa yang Kami Tidak: Tidak cukup bersaing dengan model yang lebih besar.

Beberapa laman web lain meletakkan STR-DN1080 di bahagian atas senarai mereka. Kami bukan beberapa laman web lain. Walaupun kami fikir ia kukuh - terutama untuk julat harga - ia tidak cukup unggul daripada Yamaha RX-V685. Sama juga, ia mempunyai kualiti suara yang sangat baik, apatah lagi kuasa: 165 watt, yang lebih dari cukup untuk memberi kuasa kepada hampir semua pembesar suara yang ada di pasaran. Dan dengan mudah mengalahkan Denon AVR-S750H dengan harga yang sama, di bawah, dalam kebanyakan kategori. Hanya ada satu pengecualian, iaitu fungsi Amazon Alexa. Denon memilikinya; Sony tidak. Anda mungkin mahu mempertimbangkannya sebelum membeli.

Kami juga menyukai antara muka Sony, yang berterusan dari yang ada pada 1060 yang lama, dan sangat mudah digunakan. Kami menghargai hakikat bahawa ia bukan sahaja mempunyai fungsi Dolby Atmos dan DTS: X (biasanya tidak dapat dilihat pada julat harga ini) tetapi juga fungsi DSD. Ini bermaksud ia boleh memainkan fail audio beresolusi ultra tinggi; sentuhan yang bagus, dan bukan yang sering anda lihat. Ini ke… 1090? 1100? Apa yang tidak akan kami berikan untuk beberapa nama penerima asal… 

Sony STR-DH790



10. Sony STR-DH790

Sony STR-DH790
Saluran: 7.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Per Saluran: 145 / 6Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Kualiti audio yang padat.
Apa yang Kami Tidak: Terminal pembesar suara klip musim bunga? Adakah ini jenaka?

Sony STR-DH790 adalah kakak DH590, yang kini menjadi pilihan utama kami untuk penerima. Ya, anda akan membayar sedikit lebih banyak wang, tetapi anda mendapat kualiti suara yang jauh lebih baik, terutamanya dengan dialog filem. Anda juga mendapat rangkaian ciri yang sangat baik: Dolby Atmos, DTS: X, dan dua saluran lagi (ditambah output subwoofer tambahan). Sekiranya anda mencari suara surround, tetapi tidak bersedia membelanjakan $ 1,200 untuk Denon AVR-X3700H, maka Sony ini akan baik-baik saja.

Tetapi budak lelaki, adakah Sony STR-DH790 membuat beberapa pilihan reka bentuk yang pelik. Terminal pembesar suara, misalnya. Kiri depan dan kanan depan adalah terminal biasa yang membolehkan sambungan pasang pisang mudah, tetapi yang lain adalah klip pegas asas yang hanya menerima wayar pembesar suara. Itu sangat menjengkelkan, dan bukan sesuatu yang kami harapkan ketika membelanjakan hampir $ 500. Ini adalah penerima yang baik, tetapi ini bukan pilihan pertama kami.

Marantz NR1711



11. Marantz NR1711

Marantz NR1711
Saluran: 9.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 110 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Menawarkan pelbagai ciri, termasuk HDMI 2.1 dan Dolby Atmos.
Apa yang Kami Tidak: Kami rasa sekarang terlalu mahal.

Marantz NR1711 adalah yang terbaru dalam trend penerima langsing terkini - trend selamat datang, kami mungkin menambah. Ia adalah alat penerima yang anggun dan menarik yang sangat menyerlah pada ciri-ciri. Terdapat keserasian 8K (walaupun terdapat sedikit kandungan sekarang yang dapat memanfaatkannya), HDMI 2.1, dan sangat penting, Variable Refresh Rate. Itu penting untuk konsol baru seperti XBox Series X dan PS5, menjadikan penerima ini sebagai pilihan yang baik jika anda merancang untuk memilih salah satu dari mereka.

Yang mengatakan, kelemahan besar di sini ialah Marantz NR1711 terlalu mahal sekarang. Rambut di bawah $ 800 terasa seperti banyak, terutamanya apabila anda mengambil kira kualiti suara, yang bagus daripada yang bagus. Marantz sangat menyukai kemas kini tambahan mereka, jadi semoga model yang lebih baru dapat melihat penurunan harga ini. Namun, sekarang, hanya perlu dipertimbangkan jika anda seorang pemain permainan dan ingin mendapatkan yang terbaik dari XBox atau PS5 anda. Kerana di luar.

Pioneer SC-LX904



12. Pioneer SC-LX904

Pioneer SC-LX904
Saluran: 11.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 140 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Suara dan kekuatan yang luar biasa pada titik harga yang sangat berpatutan.
Apa yang Kami Tidak: Hanya berbaloi jika anda merancang untuk menggunakan ciri muzik canggih.

Kami sebelum ini menampilkan Anthem MRX1120 di senarai ini, tetapi kami telah menemui alternatif yang melakukan apa yang dilakukan oleh MRX1120, dengan harga kurang lebih $ 500. Pioneer SC-LX904 mungkin mempunyai harga yang lebih tinggi daripada yang sanggup dibelanjakan oleh beberapa orang, tetapi memberikan suara yang sangat epik. Ini memiliki kekuatan yang besar pada 140 watt, dan perisian surround sound yang disertakan menjadikannya pilihan yang tepat untuk bilik besar. Ia tidak sehebat Denon AVR-X8500H, tetapi juga lebih murah $ 1,000. Itu menjadikannya pisang kedua yang hebat.

Walau bagaimanapun, tidak dapat dinafikan hakikat bahawa sebahagian besar kos adalah untuk ciri muzik canggih model ini. Sekiranya anda gemar memainkan muzik melalui penerima anda, Pioneer SC-LX904 telah anda tutupi. Model ini merangkumi ciri seperti audio multiroom, keserasian Sonos, dan juga keserasian dengan perisian muzik mewah seperti Roon. Pilihan ini bagus untuk dimiliki, tetapi jika semua yang anda lakukan adalah membeli alat penerima untuk persediaan teater rumah anda, anda akan membuang wang anda di sini. Walau apa pun, SC-LX904 melakukan apa yang sepatutnya, dengan harga yang sangat baik.

Onkyo TX-NR686



13. Onkyo TX-NR686

Onkyo% 20TX-NR686.jpg
Saluran: 7.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 100 / 8Ω, Dua Saluran Didorong
Apa yang Kami Suka: Pelbagai ciri untuk harganya.
Apa yang Kami Tidak: Kualiti bunyi tidak terlalu menarik.

Onkyo TX-NR686 adalah alternatif yang ideal untuk beberapa model yang lebih mahal di atas, terutamanya jika anda tidak memerlukan saluran dan kuasa tambahan. Untuk hampir semua persediaan, ini adalah pilihan yang sangat baik, dengan pelbagai ciri untuk harganya. Ini termasuk kemampuan untuk menambahkan pembesar suara di zon tambahan, yang bermaksud ini dapat menghidupkan audio dengan mudah di seluruh rumah. Anda juga tidak mendapat satu tetapi dua output subwoofer, yang bermaksud bahawa seluruh rumah akan goyah pada asasnya.

Masalahnya adalah bahawa kualiti suaranya hampir tidak sepadan dengan Denon AVR-S-750H, yang sebenarnya harganya jauh lebih murah. Masih sangat bagus - anda pasti tidak akan merasa kekurangan. Tetapi ia tidak mempunyai pukulan atau keseronokan yang dimiliki oleh penerima lain, dan jika anda benar-benar ingin mengalami filem dan siri streaming dengan cara yang terbaik, ada baiknya anda pergi ke Denon. Anda juga tidak mendapat banyak pilihan suara surround - hanya Atmos, DTS: X, dan DTS Neural: X. Jika tidak, ini adalah pilihan yang sangat baik.

Denon AVR-X4700H



14. Denon AVR-X4700H

Denon AVRX4500H
Saluran: 9.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 125 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Kualiti bunyi yang tidak nyata, reka bentuk yang hampir sempurna, bekalan kuasa yang dipertingkatkan.
Apa yang Kami Tidak: Tidak sesuai untuk bilik yang lebih kecil.

Denon AVR-X4700H adalah penerima saluran 9.2 yang kuat dan kuat, yang tidak hanya dapat mencapai skala 11.2, tetapi juga memberikan sejumlah teknologi yang mengejutkan untuk harganya. Ia dengan mudah mengalahkan model setanding dari Onkyo, Yamaha, dan Arcam dalam kualiti dan set ciri. Ini adalah salah satu penerima yang terdengar terbaik dalam senarai ini, dan pastinya bunyi terbaik dalam julat harga ini.

Biasanya, kami bukan peminat kemas kini tambahan. Walau bagaimanapun, Denon mengekalkan harganya sama dengan model sebelumnya, sambil berjaya menambahkan beberapa perubahan ketara pada litar. AVR-X4700H mungkin mempunyai perumahan yang sama dengan penerima sebelum itu, tetapi dalamannya telah diperbaiki, termasuk penambahan bekalan kuasa yang ditingkatkan untuk suara yang lebih bersih. Anda mendapat semua yang anda harapkan, termasuk Dolby Atmos, DTS: X, sokongan Amazon Alexa, pembetulan bilik Audyssey, dan juga Auro-3D. Harus dikatakan bahawa, jika anda tidak mempunyai wang tunai, ini mungkin bukan penerima untuk anda - dan pastinya tidak sesuai untuk bilik yang lebih kecil. Sekiranya anda berhadapan dengan ruang yang lebih kecil, lebih baik memilih sesuatu seperti Sony STR-DN1080.

Denon AVR-X8500H



15. Denon AVR-X8500H

Denon AVR-X8500H
Saluran: 13.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 150 / 8Ω, Dua Saluran Didorong
Apa yang Kami Suka: Penerima yang benar-benar unik.
Apa yang Kami Tidak: Sebilangan besar orang tidak akan pernah dapat menggunakannya.

Pada masa ketika sistem suara di rumah semakin kecil, lebih pintar, dan lebih padat, Denon memutuskan untuk pergi ke arah yang berlawanan. Mereka telah mencipta penerima yang benar-benar hebat ini, dengan 13.2 saluran. Ya, anda betul membaca. Itu 13.2 asli - tersedia dari awal tanpa tambahan tambahan. Lapan pembesar suara tinggi? Kenapa tidak?

Pada masa penulisan, tidak ada yang serupa dengannya. Dan jika anda dapat membayangkan jenis program suara sekeliling atau teknologi penerima, ada di sini. Set ciri itu sukar dipercayai. Walau bagaimanapun, seperti Arcam AVR20, ini terlalu banyak bagi kebanyakan orang. Ini adalah sesuatu yang hanya boleh dibeli oleh mereka yang dapat memanfaatkan sepenuhnya saluran pembesar suara. Jika tidak, anda hanya membuang masa. Sekiranya anda mempunyai ruang besar dan ingin merasai kegembiraan seperti Auro-3D, maka ini pasti merupakan penerima yang harus anda cari. Ia menyediakan pasaran khusus, tetapi ini dapat dilakukan dengan sangat baik. Sekiranya anda mahukan kualiti Denon yang sama, tetapi tidak bersedia membayar cukup banyak (dan tidak memerlukan banyak saluran), cubalah AVR-X3600H. By the way, ini dikenali sebagai AVC-X8500H di UK dan Eropah, kerana ... sebenarnya, kita tidak tahu mengapa. Kami telah meminta jawapan kepada Denon, dan akan dikemas kini apabila mereka menjawab.

Arcam AVR20



16. Arcam AVR20

Arcam AVR20
Saluran: 9.1.6
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 110 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Kualiti dan kekuatan suara yang luar biasa.
Yang Kami Tidak: Tanda harga yang mengejutkan, tanpa Auro-3D.

Sekiranya anda mahukan kecemerlangan, dan bersedia membayarnya, anda harus berbincang dengan orang-orang di Arcam. Mereka membuat beberapa alat penerima bunyi yang luar biasa dan sangat mahal, yang mana AVR20 adalah yang terbaru. Ia luar biasa; bukan hanya dari segi kualiti suara, tetapi dalam dedikasinya yang tidak tertandingi untuk penyusunan suara surround yang lebih besar. Sekiranya anda mempunyai ruang mendengar yang besar, dan set pembesar suara yang hebat, maka mungkin anda boleh memanfaatkan sembilan saluran AVR20, bersama dengan enam saluran tinggi. Sekiranya bukan kerana harga yang sangat besar, yang membuatnya tidak dapat dijangkau oleh kebanyakan orang, kami berpendapat AVR20 akan berada di tempat teratas.

Ia menawarkan suara yang jauh lebih baik daripada NAD T 778 peringkat teratas, walaupun suara bukan segalanya. Terdapat sekurang-kurangnya satu peninggalan yang membingungkan di sini, iaitu Auro-3D. Untuk penerima $ 4,000 dengan enam saluran tinggi, anda fikir AVR20 mempunyai keupayaan untuk menangani codec suara surround tertentu. Walaupun ini mungkin hanya menjadi masalah bagi sebilangan kecil pendengar, tanda harga yang besar mempengaruhi semua orang yang mencari penerima, dan menjadikan ini tidak dapat dibayangkan untuk majoriti. Tetapi sebagai pilihan kelas atas, tidak ada yang lebih baik daripada Arcam AVR20.

Pioneer VSX-934



17. Perintis VSX-934

Perintis VSX-934
Saluran: 7.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 160 / 8Ω, Didorong Dua Saluran
Apa yang Kami Suka: Bunyi surround yang bagus untuk harganya.
Apa yang Kami Tidak: Model lain menawarkan suara dan fungsi yang lebih baik.

Kami menganggap Pioneer VSX-934 sebagai alternatif yang baik untuk Sony STR-DN1080, kerana titik harga dan pelbagai ciri yang menarik. Yang utama adalah penyertaan Apple AirPlay 2. Sekiranya anda suka streaming tanpa wayar dari peranti iOS anda, maka ini boleh menjadi pilihan yang sangat baik untuk anda. Ia juga memberikan suara surround yang hebat dengan pelbagai codec yang tersedia. Kualiti suara - terutama yang rendah - mempunyai berat dan kehadiran yang sangat baik. Anda akan merasakan setiap letupan, tumbukan, dan peluru.

Dalam ujian kami, kami menyukai penerima ini, tetapi ia tidak berjaya melepaskan titian di atasnya. Ini adalah pilihan yang sangat baik, dan rasanya cukup serba boleh untuk bekerja di bilik besar dan kecil, tetapi ia tidak melakukan apa-apa yang belum pernah kita lihat sebelumnya. Anggap saja sebagai penerima pekerja, dengan pelbagai ciri yang boleh diterima, yang boleh anda harapkan untuk menyelesaikan tugas.

Yamaha RX-V6A



18. Yamaha RX-V6A

Yamaha RX-V6A
Saluran: 7.2
Dolby Atmos: Ya
DTS: X: Ya
Watt Setiap Saluran: 100 / 8Ω, Dua Saluran Didorong
Apa yang Kami Suka: Reka bentuk ramping yang menarik dan berbeza.
Apa yang Kami Tidak: Di luar penampilan, ada sedikit perbezaan di sini dari model yang lebih murah.

Yamaha baru-baru ini memperbaharui barisan penerima tahap kemasukan mereka, yang mana RX-V6A 7.2 saluran adalah satu. Ia mempunyai bahagian depan yang direka semula sepenuhnya, yang kami rasa kelihatan cantik. Susun atur ramping dan hitam dan susun atur dua peringkat adalah hembusan udara segar di antara kotak hitam yang sama dalam senarai ini, dan kami sangat berharap reka bentuknya dapat mencapai garis Yamaha.

Malangnya, di situlah berakhirnya cadangan kami. Kerana dengan harga $ 600, kami berharap RX-V6A dapat melakukan sesuatu yang sedikit berbeza, di luar penampilan. Ya, anda mendapat 8K dan HDR10 +, tetapi kandungannya tidak mencukupi untuk memanfaatkannya sekarang. Kami benar-benar tidak boleh mengesyorkan anda membeli lebih dari ini, contohnya, Denon AVR-S750H yang lebih murah ($ 499), yang merupakan mesin yang dicuba dan diuji dengan ciri yang serupa. RX-V6A semestinya lebih baik dalam senarai ini jika harganya turun pada bila-bila masa.

Jadual Perbandingan Penerima AV

Oleh kerana Dolby Atmos dan DTS: X adalah program perisian suara sekeliling yang dominan, itulah yang kami fokuskan ketika membandingkan penerima AV. Sekiranya anda mahukan senarai lengkap program suara sekeliling setiap penerima, lihat jadual di bawah untuk penjelasan kami mengenai program yang kurang dikenali.

* Semua penilaian watt adalah untuk dua saluran yang didorong, yang biasa disenaraikan oleh pengeluar. Sekiranya anda menjalankan semua saluran, harapkan watt setiap saluran sedikit lebih rendah!
** Samb. = Kesambungan - sama ada sesuatu mempunyai Bluetooth dan Wi-Fi.

Apa Yang Dilakukan Oleh Penerima AV?

Ada berbilang pembesar suara? Merancang sistem sekeliling? Maka anda memerlukan penerima AV. Kami menggunakan analogi quarterback sebelumnya, tetapi mungkin yang lebih baik ialah kawalan lalu lintas udara. Penerima membawa semua isyarat audio dan video yang masuk, dan mengarahkan mereka ke lokasi yang betul dengan cepat, menghantar audio ke pembesar suara dan video dari konsol permainan anda (misalnya) ke TV anda. Sekiranya penerima yang baik, ia akan mempertajam dan memperbaiki isyarat sebelum menghantarnya, menggunakan penukar dan penguatnya untuk menjadikan keadaan lebih baik.

Banyak pilihan dalam senarai ini sebenarnya tidak banyak. Kotak itu agak kusam dan hambar dengan sekumpulan kawalan pada mereka, dan pelbagai input dan output yang membingungkan di bahagian belakang. Tetapi tanpa kotak ini, persediaan teater rumah anda tidak akan berjaya. Terdapat beberapa komponen utama di dalam setiap kotak. Terdapat preamplifier dan amplifier, untuk mengendalikan isyarat audio, satu set input video untuk mengetahui tempat untuk menghantar visual, dan decoder untuk memisahkan keduanya. Di samping itu, mungkin ada penyahkod bunyi surround yang terpisah, yang menyambungkan audio ke salurannya yang berbeza dan memastikannya sampai ke pembesar suara yang betul. Dan omong-omong, hanya berfungsi jika anda mempunyai pembesar suara untuk memasangnya, atau jika anda mempunyai sistem home theatre penuh di mana komponen pusat memerlukan peningkatan. Selamat memburu!

Saluran Penerima AV Dijelaskan

Anda mungkin menyedari nombor 5.1, 7.1, dan 9.2 terdapat di sekitar artikel ini. Ada apa dengan itu? Nah, nombor ini merujuk kepada jumlah dan jenis pembesar suara dalam penyediaan: yang pertama (5, 7, 9, apa sahaja) merujuk kepada bilangan pembesar suara kelas atas dan pertengahan, sementara yang kedua (yang .1, kadang-kadang. 2) merujuk kepada subwoofer, atau pembesar suara kelas bawah. Ringkasnya, semakin banyak pembesar suara berkualiti, suara anda lebih kaya dan dinamik. Pada masa yang sama, anda mungkin akan membayar lebih tinggi semakin tinggi jumlahnya.

5.1 dan 7.1 dianggap standard - bilangan saluran asas yang mungkin dimiliki oleh penerima tertentu. Mana-mana penerima melebihi $ 500 hampir selalu menawarkan 7.2 saluran, yang membolehkan tujuh pembesar suara dan dua subwufer. Model yang lebih murah lagi, seperti Denon AVR-S750H, dilengkapi dengan 7.2 saluran pembesar suara. Sistem 5.1 akan merangkumi tiga saluran depan (pembesar suara tengah, yang dirancang untuk duduk di bawah TV anda, dan dua saluran yang lebih besar hanya di sebelah kiri dan kanan), dan dua di kedua-dua belah kedudukan pendengaran. 7.1 akan menambah dua lagi, di belakang anda. Sistem 9.1 atau 11.1 adalah tempat anda mula menambah pembesar suara tinggi - sesuatu yang hanya dapat diterima oleh beberapa penerima, seperti Denon AVR-X8500H yang luar biasa, yang menawarkan tiga belas saluran besar. Perkara seperti ini biasanya dilakukan ketika anda mempunyai bilik yang besar, dan tidak keberatan melakukan DIY untuk memasang pembesar suara anda! Perlu diperhatikan: saluran subwoofer (.1 atau .2) akan memerlukan kuasa mereka sendiri, yang bermaksud anda akan menggunakan sambungan yang berbeza dengan yang dari pembesar suara anda. Kami akan membincangkannya dengan lebih terperinci di bawah. Dan beberapa penerima, seperti Denon yang lebih murah di atas, juga membolehkan anda memperluas kuota saluran anda dengan menambahkan lebih banyak penguat ke dalam campuran.

Dolby Atmos, DTS: X, Dan Perisian Bunyi Biasa Yang Lain

Ringkasnya: suara surround bertujuan untuk menyampaikan suara multi-dimensi yang bergerak dengan cara yang sama seperti objek dalam kehidupan nyata, dengan menambahkan ketinggian pada persepsi aural kita. Sistem sekeliling bergantung pada beberapa pembesar suara yang diletakkan di depan, di belakang, ke sisi dan, kadang-kadang, di atas kedudukan pendengaran anda. Apa yang memungkinkan bunyi surround adalah codec: kod perisian yang menukar digital dan nol menjadi bunyi yang dapat didengar. Mereka mengambil suara yang dihantar ke penerima AV anda, dan memberitahu ke mana harus pergi dan bagaimana untuk dihasilkan semula. Sekiranya anda tidak suka membaca spesifikasi teknologi, anda boleh menganggap penerima AV sebagai telefon, dan codec bunyi sekeliling sebagai aplikasi pada telefon itu.

Terdapat banyak, banyak codec bunyi sekeliling. Ada yang merupakan perisian warisan, ada yang mempunyai aplikasi yang sangat spesifik, dan ada yang hanya ada kerana ... kita tidak tahu. Hampir tidak ada yang menggunakannya. Walaupun kita tidak akan memecah setiap satu (kita akan berada di sini sepanjang hari, percayai kita) ada baiknya menyentuh beberapa - kita akan mengatasi enam yang paling biasa. Anda mungkin tidak perlu tahu apa itu DTS-ES 6.1 Discrete - sejujurnya, kita mesti mencarinya setiap kali kita temui - tetapi semestinya patut diketahui apa itu Dolby Atmos dan DTS: X.
 
Dolby Atmos

Dolby Atmos adalah, sejauh yang kami fikirkan, bunyi surround terbaik yang tersedia. Di mana Dolby Atmos berbeza dengan susunan surround konvensional adalah dengan mengharuskan satu, dua atau lebih pasang pembesar suara siling tambahan. Pembesar suara "pantulan" yang tinggi akan diletakkan di atas pembesar suara sekeliling tingkat lantai yang ada, yang memungkinkan bunyi bergerak antara atas dan bawah. Sekiranya bermula dari awal, terdapat banyak pakej berkemampuan Dolby Atmos yang tersedia untuk dibeli, siap dalam kotak, termasuk semua yang anda perlukan: penerima AV, penguat, dan pembesar suara. Sekiranya anda menaik taraf sistem sekeliling rumah yang sudah ada, anda memerlukan Penerima AV yang serasi dengan Dolby Atmos. Walau bagaimanapun, pelaburan terbesar adalah untuk pembesar suara tambahan tambahan - walaupun untuk penyediaan Dolby Atmos minimum, anda memerlukan sekurang-kurangnya dua pembesar suara siling di atas set surround biasa, jika bukan empat.

Sekarang anda mungkin berfikir: betul? Lubang penggerudian di siling saya? Nasib baik, orang-orang yang menjadikan Dolby pintar cerdas, dan mereka telah mencari penyelesaian alternatif. Daripada memasang pembesar suara di dalam atau di siling, anda boleh menambah pembesar suara di atas menara yang ada, dengan pemandu mengunjurkan ke atas. Pembesar suara berkemampuan Atmos boleh disertakan dengan pemacu seperti yang sudah ada di dalamnya, dan anda boleh membeli modul Atmos yang berfungsi dengan pembesar suara yang ada. Perlu diperhatikan: Pembesar suara tambahan tambahan ini mempunyai terminal pembesar suara sendiri untuk menjadikannya saluran yang terpisah dan khusus. Ini tentu saja meningkatkan jumlah output pembesar suara amp yang diperlukan - anda mungkin perlu melabur dalam penguatan tambahan sekiranya anda telah menggunakan semua sambungan pembesar suara yang tersedia. Sekiranya anda mencari sepasang pembesar suara Atmos yang baik, kami mengesyorkan Klipsch RP-500SA (ulasan penuh di sini).

Dolby Atmos mempunyai cara mereka sendiri untuk menamakan penyediaan ketinggian mereka, kerana sistem suara surround sudah cukup membingungkan. Penyediaan 5.1.2 Atmos akan seperti sistem surround 5.1 tradisional (dengan kata lain, lima pembesar suara dan subwoofer) tetapi dengan sepasang pembesar suara siling tambahan (atau modul Atmos): '2' dalam 5.1.2. Begitu juga, set Atmos 7.1.4 akan seperti penyediaan surround konvensional 7.1 dengan dua pasang pembesar suara siling tambahan atau modul Atmos (oleh itu 4 dalam 7.1.4).

DTS: X

DTS: X adalah yang termudah untuk diintegrasikan dalam penyediaan bunyi surround 5.1 atau 7.1 yang sudah ada, dan dengan itu sangat sesuai untuk pemula. Sekiranya anda baru sahaja memulakan suara surround, dan anda sudah memiliki beberapa pembesar suara atau merancang untuk mendapatkan persediaan asas, inilah yang perlu dilakukan. DTS: Pendekatan X untuk meningkatkan pengalaman pendengar adalah dengan "membebaskan kandungan audio dari saluran pembesar suara tertentu" dan hanya berdasarkan perisian - tidak ada keperluan fizikal untuk bilangan pembesar suara atau lokasinya ketika menyiapkan sistem. Ia akan berfungsi dengan penyediaan pembesar suara konvensional, sehingga 32 pembesar suara.

Dengan penerima DTS: X-enabled yang disambungkan, penyediaan selebihnya sangat mudah - sistem penentukuran automatik mengoptimumkan semua dialog dialog dan kesan bunyi untuk anda. Menu sistem juga membolehkan penyesuaian tahap yang dapat ditentukan oleh pengguna, dan bahkan dapat meningkatkan dialog yang sukar didengar di atas bunyi lain. Selain itu, runut bunyi filem dan permainan format lama dan bahkan fail muzik stereo semuanya boleh dimainkan melalui DTS: X - penukaran (dari sumber bukan DTS: X) meningkatkan kandungan dengan realisme audio spasial tambahan. Untuk hasil terbaik, disarankan agar anda memainkan kandungan (cakera Blu-ray atau streaming Media Digital) yang dioptimumkan untuk DTS: X.

Auro-3D

Auro-3D adalah sejenis kuda gelap di sini. Dolby mempunyai bahagian pasaran yang besar, dan DTS: X mendapat peminat dengan pantas, tetapi keperluan teknologi Auro-3D telah menyaksikannya bergelut, walaupun pada hakikatnya ia sangat luar biasa. Ia memerlukan dua tahap ketinggian tambahan yang ditambahkan pada pengalaman surround konvensional: pembesar suara ketinggian yang dipasang di dinding dipasang di sisi, dan juga pembesar suara siling utama tunggal - pembesar suara Voice Of God yang luar biasa. Terdapat dalam konfigurasi 9.1, 11.1 dan 13.1, Auro-3D sangat fleksibel. Sebagai contoh, jika anda sudah menggunakan 5.1, anda boleh memulakan peningkatan anda ke persediaan Auro 9.1 dengan menambahkan empat pembesar suara dinding - dua di atas dua pembesar suara utama anda, dan dua di atas dua sekeliling anda. Sekiranya menaik taraf set surround 7.1 ke susun atur Auro 3D, anda memerlukan pembesar suara tambahan di atas setiap pembesar suara surround dan tengah serta saluran siling tunggal tambahan.

Kita perlu menunjukkan bahawa pemasangan Auro-3D (atau peningkatan dari sistem sekeliling biasa) mungkin agak rumit kerana kedudukan, ketinggian dan sudut yang sangat spesifik dari lapisan overhead Auro-3D dan pembesar suara dinding. Ini memainkan peranan utama dalam mencapai kualiti audio sebaik mungkin. Dan melainkan jika anda cukup kaya untuk memiliki dua bilik home theater, anda tidak akan menggabungkan sistem Atmos dengan sistem Auro-3D. Begitu juga, Auro-3D tidak akan senang dengan berbilang pembesar suara siling atau pemacu naik. Sekiranya semuanya terdengar hebat, lihatlah penerima seperti Denon AVR-X8500H yang akan membolehkan anda menaik taraf ke fungsi Auro-3D melalui kemas kini firmware.

Dolby True HD

Dolby TrueHD adalah program suara sekeliling yang digunakan apabila penerima anda tidak cukup sejuk untuk memiliki Dolby Atmos. Sekiranya sumber anda berkemampuan Atmos - seperti, misalnya, cakera Blu-ray - tetapi penerima anda tidak, campuran akan dihasilkan sebagai Dolby TrueHD. Ini adalah gabungan lapan saluran, yang masih bagus, tetapi tidak sehebat Atmos. Ini dalam persaingan langsung dengan DTS-HD Master Audio. Seperti yang anda bayangkan, ini melakukan perkara yang sama, tetapi untuk sumber yang disahkod dengan format DTS: X. Pada dasarnya, jika anda melihat salah satu daripadanya, ini bermaksud bahawa penerima anda masih dapat mengambil campuran Dolby Atmos atau DTS: X dan melakukan sesuatu dengannya, walaupun tidak dapat mengikuti program bunyi sekeliling kelas atas.
 
Neural DTS: X

Neural DTS: X agak sukar. Katakan anda mempunyai sumber yang hanya menawarkan audio 2.1, 5.1, atau 7.1 - dengan kata lain, audio yang telah dicampur untuk pembesar suara di tahap telinga. Katakan juga bahawa anda mempunyai sistem dengan pembesar suara tinggi. Ketika itulah DTS Neural: X akan masuk, memasukkan maklumat ketinggian dari campuran, dan memainkannya melalui pembesar suara tersebut. Ia tidak seefisien DTS: X, atau biasa, tetapi ia pasti berguna dalam keadaan tertentu.

Dolby Digital Plus

Akhir sekali, mari kita bincangkan mengenai Dolby Digital Plus. Inilah yang akan anda gunakan jika sistem anda tidak mempunyai pembesar suara tinggi, tetapi anda masih mahu menggunakan campuran audio Dolby. Tidak selalu idea yang baik untuk melakukan ini, terutamanya apabila DTS: X sangat bagus, tetapi beberapa penerima tidak memilikinya, dan oleh itu Dolby Digital Plus patut diketahui. Ringkasnya, ia adalah perisian bukan Atmos Dolby standard, dan akan memberi anda bunyi surround tanpa elemen ketinggian.

Sebagai rujukan, berikut adalah senarai pilihan penerima AV kami, dengan setiap program suara sekeliling yang mereka tawarkan.

Saiz Bilik

Salah satu soalan paling umum yang kami dapat melalui e-mel adalah apa yang kami maksudkan ketika merujuk kepada ruangan besar, sederhana, dan kecil. Kami akan mengakui: pada masa lalu, kami tidak selalu jelas mengenai maksudnya. Sebahagiannya adalah kerana sebenarnya sukar untuk ditentukan - bagaimanapun, berapa lama sehelai tali? Dan walaupun mempunyai piawaian untuk hampir setiap aspek dari sekeping peralatan yang dapat dibayangkan, industri teater rumah belum dapat mengukur ukuran bilik. Memandangkan betapa pentingnya mengambil kira ukuran bilik anda ketika memilih penerima AV, itu mungkin bukan perkara yang baik. Oleh itu, mari kita selesaikan ini sekali. Ingatlah bahawa ini adalah tanggapan kami, dan harus digunakan sebagai panduan daripada yang lain.

Bilik teater rumah kecil harus dianggap apa-apa dengan ruang lantai hingga 130 kaki persegi, sedangkan ruang sederhana hingga 250 kaki persegi, dan bilik besar adalah apa-apa di atas 250 kaki persegi. Kami mendapat angka tersebut dengan berbual dengan kenalan kami di syarikat teater rumah. Walaupun tidak ada yang memiliki jawaban pasti, mudah untuk mendapatkan rata-rata dari respons mereka. Anda akan menyedari bahawa kami menggunakan kaki persegi dan luas lantai, bukannya kaki padu dan jumlah keseluruhan bilik. Walaupun kelantangan bilik anda memberi kesan pada bunyi, kami berpendapat, selagi siling anda setinggi sekurang-kurangnya lapan kaki, anda akan baik-baik saja. Anda tidak mahu berada di atas 12 kaki, secara amnya. Juga perlu diperhatikan bahawa ruang teater rumah harus, idealnya, berbentuk segi empat dengan sistem yang menonjol keluar dari salah satu hujung pendek. Kami menghargai ini tidak selalu dapat dicapai, terutamanya jika anda tinggal di sebuah pangsapuri kecil, tetapi akhirnya, anda harus berusaha dengan apa yang anda miliki.

Anda boleh berpendapat bahawa pendekatan kami tidak saintifik, tetapi kami yakin garis panduan ini akan berlaku bagi kebanyakan orang. Sebagai contoh, sangat jelas bahawa Marantz SR6014 $ 1.499 kami akan sangat sesuai untuk bilik di atas 250 kaki persegi, berkat keluaran kuasa yang besar. Ruang yang lebih kecil daripada itu tidak akan mendapat yang terbaik dari penerima anda. Dan memandangkan SR6014 berharga $ 1.499 pada masa penulisan, anda benar-benar ingin memanfaatkannya dengan sebaik-baiknya.
 
Wattage Dijelaskan

Ini adalah jumlah daya yang akan disalurkan oleh amp ke pembesar suara anda, dan boleh jadi serendah 30 watt (W) dan setinggi 500 watt. Anda perlu memastikan pembesar suara anda benar-benar dapat menggunakan tahap kuasa ini, dan sekali lagi, tidak ada gunanya membayar tenaga yang akan berlebihan di dalam bilik (atau yang tidak akan mengisinya cukup) . Anda perlu melihat wattnya, yang akan memberi anda idea betapa kuatnya suara anda. Kami meluangkan masa untuk memikirkan statistik mana yang harus disenaraikan di sini, dan pada akhirnya, anda akan melihat bahawa untuk kebanyakan amp kami, kami menyenaraikan watt untuk dua saluran yang didorong - dua saluran menjadi minimum (kami rasa) yang diperlukan oleh penerima.

Perkara pertama yang mungkin anda tertanya-tanya ialah: jika penerima adalah 7.2, mengapa mereka dinilai untuk dua saluran suara? Itu, kawan saya, kerana penilaian dua saluran kelihatan lebih baik daripada tujuh saluran, yang jauh lebih rendah. Walau bagaimanapun, hampir semua penerima akan dapat memberikan tenaga yang cukup, jadi jangan terlalu menekankannya. Lebih penting untuk memadankan pembesar suara dengan baik, dan anda boleh melakukannya dengan melihat spesifikasi output. Berikut adalah contoh stat pengeluar biasa: Daya Output Dinilai (20Hz-20kHz, didorong 2ch): 105 W (8 ohm, 0,08% THD). Itu untuk Denon AVR-X3700H, dan maksudnya ialah apabila dua saluran menerima kuasa dengan daya tahan elektrik lapan ohm, antara julat 20Hz dan 20kHz, anda akan mendapat daya tujuh puluh lima watt dengan sekitar 0,08% penyelewengan. Dan jika itu adalah gobbledegook, satu-satunya perkara yang perlu anda perhatikan adalah sedikit yang mengatakan 'tujuh puluh lima watt kuasa'. Cari pembesar suara yang boleh mencapai watt tertentu pada lapan ohm, dan anda boleh pergi. Kami menerangkannya dengan lebih terperinci di sini - jangan risau, senang!

HDMI Dijelaskan

Terdapat sebilangan besar sambungan di bahagian belakang mana-mana unit penerima yang diberikan, baik analog maupun digital, dan kami dapat menghabiskan banyak masa untuk mengetahui dengan terperinci mana yang anda perlukan. Sejauh ini yang paling penting adalah input HDMI. Anda memerlukan sekurang-kurangnya beberapa dari ini, kerana ini adalah jenis port yang paling biasa dan paling banyak digunakan.

Apabila kita menyebut HDMI I / O, kita bermaksud Input / Output HDMI. Biasanya, ada lebih banyak yang pertama daripada yang terakhir, dan bergantung pada berapa banyak alat berkemampuan HDMI yang anda miliki, perincian ini mungkin sangat penting. Tetapi adakah anda benar-benar memerlukan semua tujuh port HDMI? Bagi kebanyakan kita, tiga atau empat akan lebih daripada cukup. Oleh itu, mengapa anda memerlukan unit yang mempunyai dua kali ganda dari yang anda perlukan? Anda fikir barang-barang itu datang secara percuma? Tidak boleh. Anda membayar port tambahan, jadi fikirkan dengan teliti berapa banyak peralatan yang akan anda gunakan sebelum anda mengeluarkan wang tunai yang sukar diperoleh. Tetapi sebaliknya, teknologi ini bertahan lama, dan anda mungkin akan menjadi milik anda selama bertahun-tahun. Selama bertahun-tahun, anda pasti akan mengumpulkan elektronik baru, alat baru, peranti baru ... yang semuanya memerlukan port HDMI yang berbeza. Sungguh, yang anda cari di sini adalah keseimbangan: bilangan port yang akan anda gunakan sekarang, ditambah satu atau dua yang disediakan untuk masa depan.

Ini adalah masa yang menggembirakan untuk HDMI pada masa ini - sebanyak yang anda boleh berikan keghairahan untuk sambungan kabel. HDMI 2.1 perlahan-lahan mula beroperasi. Ini adalah perkara yang sangat baik, kerana ia membenarkan penghantaran video berkualiti tinggi, termasuk resolusi hingga 10K. Sangat penting jika anda seorang pemain permainan, kerana HDMI 2.1 mampu menghantar 120 bingkai sesaat, yang bermaksud anda mendapat grafik halus yang halus. Bahagian terbaiknya ialah penyambung fizikal sama persis - semua yang diubah adalah bahagian dalam kabel. Pada masa ini, sangat sedikit penerima dan sumber yang benar-benar menghantar isyarat HDMI 2.1, yang bermaksud akan lama sebelum peningkatan memberi kesan yang nyata. Namun, tidak ada keraguan bahwa ini adalah arah yang kita tuju. Pengilang seperti Yamaha membuang semua yang mereka miliki untuk melepaskan penerima HDMI 2.1.
 
4K Dijelaskan

4K, jika anda belum tahu, adalah standard kandungan dengan kesetiaan visual dan ketajaman warna yang tidak masuk akal. Kedengarannya rumit, tetapi semua angka yang dijelaskan ini adalah ukuran gambar: 3,840 x 2.160 piksel, tepatnya. Ini bermaksud bahawa, tidak kira seberapa besar TV sebenar anda, akan ada 3.840 x 2.160 piksel yang dibungkus di atasnya, menjadikannya gambar yang lebih jelas. 4K adalah sebilangan besar pembuat penerima yang menetapkan reputasinya pada masa ini, dan ini adalah perkara yang anda akan lihat dengan jelas. Tetapi beberapa penerima lain, seperti Denon AVR-S750H, menawarkan sokongan untuk standard video yang berbeza. Mungkin agak banyak tujuan kita masuk ke sini, tetapi kita memberikan penjelasan mengenai pelbagai jenis video dalam kumpulan pemain Blu-ray terbaik kami.

Walaupun terdapat banyak TV siap 4K - begitu banyak gear AV ada pada masa ini sehingga anda mungkin menipu diri sendiri untuk berfikir bahawa ia adalah sesuatu yang perlu anda miliki - kebenarannya ialah 4K belum lagi menjadi keperluan. Isu utama adalah bahawa kandungan belum cukup dihasilkan dalam 4K, yang bermaksud sebahagian besar dari apa yang akan anda lihat telah 'ditingkatkan' dan diterjemahkan ke tetapan 4K tanpa benar-benar menjadi 4K. Kadang-kadang ia berfungsi, kadang-kadang tidak. Berita baiknya adalah bahawa semua pilihan dalam senarai kami siap 4K. Walaupun anda tidak peduli, anda tetap mendapatkannya.

Anda akan melihat bahawa kita hanya membincangkan 4K di sini dan bukan 8K. Kandungan 8K, seperti yang anda bayangkan, jauh lebih terperinci secara visual daripada 4K, pada 8,192 x 4,320 piksel. Tetapi sementara pengeluar mungkin menganggapnya sebagai perkara besar berikutnya, kenyataannya adalah bahawa ia belum membuat jalan masuk serius ke dunia teater rumah. Hampir tidak ada kandungan 8K yang tersedia, dan sehingga pelaksanaan perkara seperti HDMI 2.1 meluas, itu tidak mungkin akan berubah. Buat masa ini, anda tidak boleh membeli penerima berdasarkan apakah ia dapat menangani kandungan 8K atau tidak, kerana anda tidak mungkin menemui banyak filem atau siri yang dapat anda tonton pada resolusi tersebut.

Bluetooth vs Wi-Fi

Sesuatu yang baru bagi banyak penerima AV dalam beberapa tahun kebelakangan ini ialah munculnya Bluetooth dan Wi-Fi. Lama boleh berterusan! Penstriman Bluetooth membolehkan anda menghantar audio dari telefon atau tablet ke penerima anda, untuk dimainkan oleh pembesar suara sekeliling anda. Ia mudah dan senang, tetapi bahkan pada tahap pengekodan yang lebih tinggi (seperti aptX, atau Bluetooth 4.1, yang membolehkan lebih banyak data dihantar lebih cepat), ini bukan tampalan pada suara berwayar, yang selalu akan menjadi lebih baik.

Wi-Fi, sebaliknya, memberikan wayar pembesar suara untuk mendapatkan wangnya. Menyambungkan penerima ke rangkaian Wi-Fi di rumah anda bermaksud anda boleh memainkan muzik atau video dari perkara lain yang disambungkan kepadanya, seperti PC anda. Ia juga kurang rentan terhadap keciciran daripada Bluetooth, dan seperti yang kami sebutkan, kedengarannya lebih baik. Kelemahannya? Ia menambahkan peranti lain ke rangkaian rumah anda, yang kami pertaruhkan mungkin sudah merangkak dengan peranti. Satu helah Wi-Fi yang bagus: beberapa pengeluar, seperti Denon, menjadikan penerima mereka serasi dengan pembesar suara tanpa wayar mereka. Ini bermakna anda boleh menyediakan sistem wayarles yang kompleks yang membolehkan anda mengawal muzik anda sepenuhnya.
 
Penerima AV dan Sonos

Sekiranya anda menggunakan pembesar suara tanpa wayar Sonos, anda sudah mengetahui betapa mudahnya penyediaan dan penggunaannya. Sebahagian besarnya, Sonos menyimpan teknologi ini untuk diri mereka sendiri, yang bermaksud bahawa mereka yang mempunyai sistem teater rumah tradisional harus bergantung pada perisian penyambungan yang lebih rendah. Nasib baik, itu berubah. Sonos baru-baru ini melancarkan kolaborasi dengan Onkyo dan Pioneer yang akan membolehkan teknologi mereka yang luar biasa bekerja dengan penerima AV tertentu.

Apa maksudnya dalam praktik? Anda dapat mengawal kelantangan penerima dengan menggunakan aplikasi Sonos yang cemerlang, dan anda juga boleh melampirkan hingga tiga peranti Sonos Port ke penerima anda. Ini bermakna anda dapat mengalirkan audio penerima secara langsung ke pembesar suara dan subwoofer Sonos yang lain, yang pada dasarnya membolehkan anda membina sistem teater rumah penuh yang menggabungkan audio Sonos tanpa wayar.

Itu adalah lompatan besar ke hadapan, dan ini dapat menjadikan merancang penyusunan suara surround jauh lebih mudah. Namun, sekarang hanya beberapa model penerima yang mempunyai fungsi ini, walaupun anda boleh mengharapkan lebih banyak lagi untuk memasukkannya dalam beberapa bulan mendatang. Daripada model yang menggunakan Sonos, kami berpendapat Integra DRX-3.3 bernilai $ 999 adalah yang terbaik yang ada sekarang, jadi periksa apakah anda ingin mengalami kesederhanaan ekosistem Sonos.

Menyambungkan Penerima AV Anda

Kami sebenarnya mempunyai panduan lengkap untuk ini, menerangkan setiap sambungan di bahagian belakang penerima anda yang rumit dan apa yang perlu dilakukan dengannya. Tetapi ini adalah versi yang sangat pendek, jika semua yang anda perlukan adalah rujukan cepat. Ia merangkumi salah satu persediaan yang lebih biasa.

  1. Sambungkan pemain Blu-ray atau konsol anda ke salah satu port HDMI In penerima anda, menggunakan kabel HDMI.
  2. Dengan menggunakan wayar pembesar suara sekurang-kurangnya 16-gauge, sambungkan pembesar suara anda ke saluran masing-masing. Anda melakukan ini dengan melepaskan penutup, dan memasukkan wayar yang dilucutkan melalui lubang sehingga wayar logam bersentuhan dengan port pembesar suara logam. Kemudian pasangkan semula penutupnya.
  3. Setiap pembesar suara mempunyai sambungan merah (+), dan sambungan hitam (-). Hitam hingga hitam, merah hingga merah. Sentiasa. Warna tajam di bahagian kanan pada dawai mungkin berguna.
  4. Sambungkan subwoofer anda ke port Pra Keluar, menggunakan kabel RCA standard.
  5. Sambungkan TV anda ke port HDMI Out penerima, menggunakan kabel HDMI standard.
  6. Pasang penerima dan subwoofer. Ya, kami meletakkan ini yang terakhir dengan alasan. JANGAN LAKUKAN SESUATU YANG BERHUBUNG DENGAN PENERIMA ANDA DITEMPAT DI. PERNAH.
  7. Hidupkan TV dan penerima anda. Tukar ke input HDMI yang berkaitan menggunakan alat kawalan jauh TV anda. Ikuti arahan penyediaan pada skrin.

Penentukuran Bilik Dijelaskan

Anda tidak memainkan muzik atau filem anda dalam keadaan kosong. Bunyi anda keluar di ruangan yang penuh dengan objek: sofa, meja, rak buku, anak-anak, anjing, tingkap kaca, gambar di dinding. Semua perkara ini mempengaruhi suara. Mengkalibrasi bilik anda melibatkan bermain nada ujian dan kemudian mengambilnya semula melalui mikrofon khas sebelum menyesuaikan suaranya dengan sewajarnya. Ini adalah bahagian penting dari keseluruhan pengalaman home theater, dan akan membantu anda mendapatkan yang terbaik daripada penerima anda, dan juga keseluruhan sistem anda. Tidak setiap unit menggunakan teknologi jenis ini, tetapi kita sering menganggapnya sebagai bonus yang baik. Sebilangan besar penerima dengan teknologi penentukuran bilik biasanya akan menyertakan arahan yang sangat terperinci mengenai cara menyiapkannya, jadi prosesnya selalunya cukup mudah. Dan kami sangat mengesyorkan melakukannya, jika anda boleh. Penerima dengan penentukuran ruangan terbaik dalam senarai kami adalah Denon AVR-X8500H, yang mempunyai kecerdasan yang luar biasa.

Pada masa ini, perisian penentukuran bilik terbaik dikenali sebagai Anthem ARC Genesis. Ini adalah versi terbaru perisian ARC Anthem, dan merangkumi beberapa peningkatan yang ketara. Ia kini berfungsi pada Windows dan Mac, dan menawarkan bukan hanya pembetulan bilik tertinggi, tetapi pelbagai penyesuaian. Apabila diberi pilihan, anda boleh memberikan perincian yang anda mahukan dengan penentukuran anda. Sekiranya anda berminat untuk menjadikan ruangan itu terdengar bagus, maka kami sarankan ARC Genesis - atau paling tidak, satu lagi bentuk perisian pembetulan bilik yang mempunyai reputasi baik.
 
Penjelasan Penerima AV Dijelaskan

Sesuatu yang kita lihat lebih kerap daripada yang kita mahukan: seseorang meletakkan penerima AV mereka di kabinet TV yang sesak. Jangan buat begini. Penerima AV boleh menjadi sangat panas - terutamanya selepas beberapa jam beroperasi. Ia tidak akan terbakar, tetapi mungkin akan ditutup, dan anda pasti akan memendekkan jangka hayatnya. Beri sedikit ruang. Dua inci (sekurang-kurangnya) di bahagian atas, sisi dan belakang harus lebih dari cukup untuk membolehkan udara beredar.

Tetapi - kami dengar anda katakan - ia adalah mesin yang jelek! Saya mahu menyembunyikannya! Kami mendapatnya. Penerima tidak cantik, bahkan di hujung julat harga. Tetapi menyembunyikannya menyebabkan lebih banyak masalah daripada yang diselesaikan, kerana ini juga bermaksud anda mungkin tidak dapat menggunakan alat kawalan jauh anda. Sekiranya anda harus memasukkannya ke dalam kabinet, pastikan sekurang-kurangnya mempunyai ruang yang cukup. Anda juga boleh melabur dalam alat pemanjang jarak jauh, yang bermaksud anda tidak memerlukan talian ke penerima untuk mengawalnya. Pilihan yang lebih baik adalah meletakkan penerima di kabinet muka terbuka, atau di lantai. Apa sahaja yang anda pilih, pastikan anda memberikan sedikit ruang, ya?

Penerima Pintar: Amazon Alexa Dan Google Home

Penerima adalah, sebahagian besarnya, tenaga kerja yang besar dan kikuk - biasanya merupakan perjuangan untuk membuat pengeluar memasukkan teknologi yang sudah dinikmati oleh seluruh dunia audio. Contohnya: kawalan pintar. Anda mungkin dapat memberitahu Alexa untuk menurunkan kelantangan pada pembesar suara Sonos One anda, tetapi semoga berjaya dengan sistem teater rumah anda. OK - itu tidak adil. Terdapat beberapa penerima dalam senarai kami yang merangkumi kawalan pembesar suara pintar, biasanya menggunakan perisian Alexa Amazon. Ini bermaksud, anda sebenarnya akan dapat menaikkan dan menurunkan volume, menjeda main balik, dan bahkan menyesuaikan input hanya dengan bercakap dengan kuat dari sofa anda. Malangnya, pada masa penulisan, tidak semudah atau mudah seperti yang mungkin. Pertama, tidak ada penerima dalam senarai kami yang mempunyai integrasi asli Alexa - pembantu maya sebenarnya tidak dipasang pada mana-mana sistem mereka. Untuk menggunakan pembantu, anda perlu menyambungkan penerima anda ke pembesar suara pintar yang serasi, seperti Amazon Echo Spot atau Google Home.

Kami tidak akan mengetahui cara melakukannya di sini - kaedahnya berbeza antara pengeluar - tetapi hasilnya ialah anda memerlukan penerima dan pembesar suara pintar anda berada di rangkaian Wi-Fi yang sama. Menyambungkannya tidak semestinya sukar, tetapi anda harus menyedari batasan menggunakannya. Sebagai contoh, anda mungkin sukar untuk mengeluarkan arahan suara semasa filem atau siri diputar dengan jumlah yang tinggi. Pada akhirnya, pada ketika ini, anda tidak boleh membiarkan integrasi pembesar suara pintar mempengaruhi anda ketika memutuskan untuk membeli penerima. Senang dimiliki, dan boleh membantu, tetapi selalunya jauh lebih berkesan untuk menggunakan alat kawalan jauh yang disertakan untuk menyelesaikan tugas - terutamanya untuk perkara seharian seperti mengubah kelantangan atau mematikan pemutaran.

Catat Ulasan for "Penerima AV Teater Rumah Terbaik"