Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Komputer Riba Terbaik Untuk Permainan Dan Kreatif

Gigabyte AERO 15 OLED mengagumkan di banyak jabatan Inilah hasil utama dari tinjauan Gigabyte AERO 15 OLED ini: ia terletak dengan selesa di wilayah komputer riba permainan terbaik, tetapi mesin AERO ini juga akan meyakinkan para profesional dan kreatif - mereka tidak hanya tertumpu sepenuhnya pada pemain tegar, seperti halnya barisan Gigabyte Aorus.

komputer riba permainan



Seperti kebanyakan PC mudah alih, Gigabyte AERO 15 OLED hadir dalam pelbagai konfigurasi, dan itu termasuk model tinjauan kami: ia mempunyai paparan OLED 4K 15,6 inci yang cantik, yang kelihatan hebat sama ada anda mengedit video atau menjalankan permainan AAA terkini . melalui Steam.

Semua kekuatan dan gaya ini disertakan dengan kos yang berkaitan, jadi Gigabyte AERO 15 OLED tidak sesuai untuk semua orang. Di sini kami akan merangkumi semua yang perlu anda ketahui mengenai komputer riba ini dari Gigabyte, dari hayat baterinya hingga skor penanda aras permainannya.

Tidak akan mengambil sesuatu yang kurang dari yang terbaru dan terhebat? Lihat Gigabyte AERO 15 OLED (Tiger Lake) yang baru untuk tahun 2021.

Komputer Riba Terbaik Untuk Permainan Gigabyte AERO 15 OLED: Skrin Dan Reka Bentuk

Paparan pasti salah satu sorotan AERO 15 OLED dari Gigabyte: Anda boleh membeli model ini tanpa paparan OLED, tetapi paparan 4K, AMOLED, 15,6 inci, 3840 x 2160 piksel yang disertakan dengan model ulasan kami benar-benar untuk dilihat. Bagi profesional kreatif yang bekerja dengan citra berkualiti tinggi, ia menyokong 100% gamut warna DCI-P3 dan mematuhi standard VESA Display HDR 400.

Usaha Gigabyte untuk menarik perhatian pemain dan jenis kreatif jelas dalam estetika keseluruhan komputer riba. Ia tidak terlalu ringan atau terlalu tipis, tetapi sepertinya ini bermaksud perniagaan - kisi-kisi kipas yang sedikit diperbesar di bahagian sisi komputer riba adalah satu-satunya hadiah bahawa ia juga mesin permainan, walaupun anda juga dapat menggunakan perisian onboard untuk membuat pencahayaan kesan. Funky RGB pada papan kekunci juga. Anda mungkin mahu menggunakan warna pelangi untuk permainan, dan putih statik yang halus untuk bekerja.

Berat AERO 15 OLED beratnya 2 kg (4,4 lbs), jadi jika anda perlu membawanya sepanjang hari, itu bukan masalah besar - walaupun paparan 15.6 inci bermaksud anda tidak boleh memerahnya. ke dalam beg atau beg galas mana pun. Selain produktiviti, terdapat sensor cap jari di trackpad (yang sangat berkemampuan), untuk pengalaman log masuk Windows yang cepat, dan ketika menggunakan papan kekunci (lengkap dengan pad angka) kami tidak mempunyai masalah sama sekali di sini: anda boleh dengan mudah mengeluarkan beribu-ribu perkataan atau mengarahkan jalan anda ke wilayah musuh seperti keadaan yang dituntut.

Anda juga mendapat pilihan port yang sangat baik di sini, dengan port HDMI bersaiz penuh, DisplayPort mini, tiga slot USB-A, slot USB-C, port Ethernet, bicu audio 3.5mm, dan pembaca kad SD. Seperti biasa untuk komputer riba Gigabyte hari ini, kamera web agak canggung di bawah skrin - bukan sudut yang paling menggembirakan untuk panggilan video anda - tetapi ini adalah sesuatu yang dapat kita jalani.

Komputer Riba Gigabyte AERO 15 OLED: Prestasi Dan Ciri

Walaupun terdapat pelbagai konfigurasi Gigabyte AERO 15 OLED, unit tinjauan yang kami sajikan dilengkapi dengan pemproses Intel Core i7-10875H generasi ke-10, 16GB RAM, storan SSD 512GB, dan Nvidia GeForce RTX 2070 Super 8G. untuk menjaga graf. Itulah spesifikasi yang sangat terhormat sama ada anda bermain atau mengedit video, yang tercermin dalam skor 7,369 yang kami lihat dengan penanda aras 3D Mark Time Spy (jauh di atas purata 5,730 komputer riba permainan).

RTX 2070 bukan GPU terbaik yang akan anda gunakan pada komputer riba pada tahun 2021, tetapi masih sangat mengagumkan, dan mampu menjalankan setiap permainan dengan selesa - walaupun anda harus menurunkan satu atau dua tetapan. Kami melihat 60 bingkai sesaat dalam GTA V pada 1080p dengan sebahagian besar grafik hingga maksimum, walaupun ketika kami beralih ke 4K, kadar bingkai sesaat sangat wajar turun menjadi sekitar 30. Komputer riba cukup kuat dan panas semasa bermain juga., walaupun tidak lebih daripada yang lain pada tahap ini.

Seperti yang anda jangkakan, komputer riba melakukan tugas seperti penyuntingan gambar dan penyemakan imbas web, dan Gigabyte telah menyesuaikan pemandu Nvidia secara khusus untuk memenuhi penyunting video dan kreatif lain - bukan sesuatu yang dapat kami uji dengan terperinci, tetapi spesifikasi komputer riba memberikannya anda tahu bahawa dia akan melaksanakan setiap tugas yang akan anda berikan kepadanya. Berharap untuk mendengar sistem penyejukan canggih di tempat kerja secara berkala, jadi ini bukan komputer riba bagi mereka yang menginginkan operasi yang tenang.

Salah satu kelemahan untuk mendapatkan komputer riba dengan keupayaan permainan mewah ialah anda tidak boleh terlalu banyak mengharapkan bateri - kami melihat penurunan 28 peratus dalam ujian streaming video dua jam kami dan penurunan lebih dari 50 peratus dari separuh satu jam permainan intensif. Ujian tersebut dengan kecerahan skrin yang meningkat, jadi dengan tweak yang berhati-hati, anda mungkin dapat memperbaikinya. Walaupun yang terbaik, AERO 15 OLED akan berjuang untuk melewati sehari tanpa pengisian semula.

Komputer Kreatif Gigabyte AERO 15 OLED: Harga Dan Keputusan

Mencuba mengahwini dua tuntutan kreatif dan pemain dalam satu komputer riba bukanlah tugas yang mudah, walaupun pernah mencubanya. Kami fikir Gigabyte telah melakukannya dengan sempurna di sini: walaupun terdapat beberapa pertengkaran kecil mengenai kebisingan dan jangka hayat bateri, semua yang dilakukan komputer riba dengan mudah mengalahkannya. Ini benar-benar komputer riba yang boleh anda gunakan dan masih mendapat kadar bingkai yang sangat mengagumkan, dan untuk itu Gigabyte berhak mendapat banyak kredit.

Paparan OLED 4K 15,6 inci benar-benar melengkapkan keseluruhan mesin - kami tidak akan terlalu berminat dengan versi AERO 15. yang bukan OLED. Ia kelihatan hebat dalam penggunaannya, dan akan sangat memberi perbezaan ketika bekerja dengan gambar, karya seni dan video. Kontras dan warna sangat bagus, dan sementara beberapa pemain mahukan kadar penyegaran yang lebih cepat, kami tidak mempunyai aduan (turunkan resolusi ketika anda bermain judul teratas).

Sudah tentu salah satu kelemahan utama teknologi paparan OLED adalah harganya, dan Gigabyte AERO 15 OLED tidak murah - anda boleh menyemak widget yang terdapat di halaman ini untuk mendapatkan harga terkini pada komputer riba, tetapi pada saat menulis awal konfigurasi untuk komputer mudah alih ini ialah £ 1,699. Tambahkan tambahan (seperti RTX 2070 di unit ulasan kami) dan anda akan mendapat lebih dari £ 2.000, dengan konfigurasi peringkat teratas untuk komputer riba ini menjadikan anda kembali ke utara dari £ 4,000.

Itu banyak wang, namun anda melihatnya, tidak diragukan lagi, tetapi sebagai gantinya anda mendapatkan komputer riba yang boleh melakukan apa sahaja sama ada dari segi komputer atau permainan (anda boleh menaik taraf pemproses ke Intel Core generasi ke-10 i9-10980HK jika anda perlu). Gigabyte AERO 15 OLED tidak sesuai untuk semua orang, tetapi untuk pengguna dengan keperluan tertentu, mungkin hampir sempurna.

Catat Ulasan for "Komputer Riba Terbaik Untuk Permainan Dan Kreatif"