Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Bilah Bunyi Terbaik Tahun 2021

Ingin meningkatkan suara TV anda? Kami melihat bar suara terbaik tahun ini, dari bar dua pembesar suara yang sederhana hingga monster suara yang mengelilingi. Bar bunyi adalah kaedah termudah dan paling berpatutan untuk meningkatkan bunyi TV anda. Mereka memberikan semua yang anda perlukan dalam satu kotak dan memberikan audio yang luar biasa - sama ada anda suka muzik, filem atau permainan. Dalam artikel ini, kami akan menentukan bilah bunyi terbaik tahun ini dan memberitahu anda mengapa mereka menjadi yang terbaik, memberikan anda semua perkara sebelum anda membeli. Dan untuk bar suara alternatif.


lihat senarai Bilah Bunyi Terbaik kami.

1. Samsung HW-T450

Samsung HW-T450
Panjang: 33.9 "
Wi-Fi / Bluetooth: Bluetooth
Apa yang Kami Suka: HW-T450 menawarkan kualiti suara yang hebat dengan dialog yang sangat baik.
Apa yang Tidak Kami Lakukan: Tidak ada sambungan HDMI, menjadikannya canggung untuk beberapa TV.

Samsung HW-T450



Kami tidak dapat memikirkan cara yang lebih mudah dan berkesan untuk meningkatkan suara TV anda daripada Samsung HW-T450. Penyediaannya sangat mudah, dan tidak memerlukan anda membayar untuk ciri yang tidak mungkin anda gunakan. Dan pada pendapat kami, suaranya sangat mematikan. Dialog filem, khususnya, tajam dan bersih, sementara letupan dan serangan peluru mempunyai pukulan yang nyata berkat subwoofer tanpa wayar yang disertakan. Reka bentuk yang ramping berfungsi sama seperti duduk di kabinet TV anda, atau dipasang di dinding. Secara keseluruhan, bar bunyi harus sesuai dengan keperluan anda, bukan sebaliknya, dan HW-T450 melakukan hal itu.

Terdapat beberapa perkara yang perlu diingat dengan HW-T450. Perkara yang besar ialah ia tidak mempunyai sambungan HDMI - HDMI menjadi sambungan kabel standard untuk kebanyakan TV dan peralatan audio. Itu bukan pemecah masalah, tetapi ini bermaksud menyambungkannya ke beberapa TV boleh menjadi canggung, walaupun kebanyakan orang masih dapat menyambungkannya dengan baik dengan kabel optik yang disertakan, atau dengan Bluetooth. Dan sementara kami fikir suaranya bagus secara keseluruhan, ada pilihan yang lebih baik jika anda secara khusus mencari dialog yang hebat (seperti ZVOX AccuVoice AV200, di bawah) atau bass (seperti Yamaha YAS-109, ditto). Yang mengatakan, dari semua bar bunyi yang pernah kita dengar, tidak ada yang mengagumkan kita seperti HW-T450 yang sangat baik.

2. bar bunyi Taotronics 32 "

Bilah bunyi Taotronics 32 "
Panjang: 32 "
Wi-Fi / Bluetooth: Bluetooth
What We Love: Suara bar yang padat dan berpatutan yang sesuai dengan keadaan apa pun.
Apa yang Tidak Kami Lakukan: Terdapat gangguan pada kelantangan tinggi, dan tidak ada HDMI.

Taotronics 32” Soundbar



Matlamat utama mana-mana bar bunyi adalah untuk meningkatkan suara TV anda secara dramatik, dan Taotronics 32 ”Soundbar adalah salah satu kaedah paling efektif untuk melakukan perkara itu. Walaupun ini adalah bar suara yang agak asas dan cenderung memutarbelitkan pada tahap kelantangan yang lebih tinggi, kami kagum dengan kualiti suara yang dihasilkan untuk harganya. Ia mengalahkan model dengan harga yang sama seperti TCL Alto 5, di bawah. Kami juga sedikit terkesan dengan reka bentuknya, yang kami anggap lebih baik daripada beberapa model di atasnya. Kekurangan sokongan HDMI mungkin bermaksud anda tidak dapat mengawal kelantangan dengan alat kawalan jauh TV anda, tetapi alat kawalan jauh yang disertakan sangat bagus.

Sekiranya anda mencari bar suara dengan ciri tambahan, mungkin perlu melihat VIZIO V-Series 2.1. Tidak seperti bar Taotronics, ia mempunyai subwoofer luaran, yang bermaksud bass yang lebih baik, dan mempunyai sokongan untuk sambungan HDMI. Tetapi jika anda ingin membelanjakan di bawah $ 100, maka menurut kami tidak ada tempat yang lebih baik untuk membuang wang anda daripada di Soundbar Taotronics 32 ”.

3. ZVOX AccuVoice AV200

ZVOX AccuVoice AV200
Panjang: 17 "
Wi-Fi / Bluetooth: Tiada
Apa yang Kami Suka: Pilihan peningkatan dialog yang hebat.
Apa yang Kami Tidak: Tidak ada Wi-Fi atau Bluetooth, tidak ada HDMI.

ZVOX AccuVoice AV200



Banyak bar suara mendakwa dapat memperbaiki dialog filem, tetapi tidak ada yang berfungsi seperti ZVOX AccuVoice AV200. Bar ini mempunyai ciri khas - yang sangat mengejutkan bernama AccuVoice - yang menjadikannya senang didengar ketika seseorang bercakap, meningkatkan kejelasan. Sekiranya anda sukar memilih dialog, maka AccuVoice AV200 adalah model yang sempurna. Walaupun Samsung HW-T450 yang dinilai tertinggi secara keseluruhan lebih baik, AccuVoice AV200 hanya beberapa tahun ke depan dari segi kejelasan dialog. Ia juga merupakan antara bar suara terkecil dalam senarai ini, pada 17 ", menjadikannya sesuai untuk hampir semua keadaan.

Bar ZVOX kekurangan sambungan tanpa wayar, dan dari segi kualiti suara keseluruhan (selain vokal), bar ZVOX tidak sehebat bar Samsung, atau bahkan Yamaha YAS-109 yang lebih murah di bawahnya. Dan seperti banyak bar dalam julat harga ini, tidak ada HDMI, yang boleh membuat sambungan menjadi mengecewakan. Oleh kerana itu, kami mengesyorkan bar ZVOX jika anda mempunyai masalah khusus dengan dialog siri filem dan TV, dan menginginkan kejelasan terbaik.

4. Sinaran Sonos

Sonos
Panjang: 25.6 "
Wi-Fi / Bluetooth: Wi-Fi
Apa yang Kami Suka: Kualiti bunyi yang kuat, penyediaan yang sangat mudah, penyambungan Wi-Fi.
Apa yang Kami Tidak Lakukan: Lebih baik lagi dengan subwoofer yang berasingan.

Sonos Beam



Menggunakan bar suara untuk muzik dapat mengurangkan bilangan pembesar suara yang anda perlukan di rumah anda, tetapi kami fikir ia hanya berbaloi jika bar itu sendiri dapat melakukan pekerjaan dengan baik. Sonos Beam pasti boleh. Kualiti suara keseluruhannya sangat hebat, dan dengan elemen seperti muzik, prestasi Beam lebih baik daripada kebanyakan bar suara yang pernah kita dengar. Walaupun kami fikir bass boleh menjadi sedikit lebih baik (menambahkan Sonos Sub yang terpisah pasti membantu di sini), Beam masih menawarkan kualiti suara yang jelas, menyeronokkan dan menawan yang unggul dengan muzik. Sesuai dengan bar bunyi yang lain, seperti Polk Audio React dan Bose Soundbar 300 yang jauh lebih mahal, Sonos Beam adalah pemenang jelas dalam persembahan muzik, dan ciri-ciri.

Aplikasi Sonos mempermudah penyediaan, dan anda dapat menggunakan aplikasi untuk mengalirkan muzik melalui Beam melalui Wi-Fi. Malah terdapat sambungan Apple Airplay 2 untuk pengguna iPhone. Kemasukan Amazon Alexa dan Google Assistant bermaksud anda boleh mengeluarkan arahan suara ke Beam anda. Semua ciri ini bermaksud bahawa Beam itu mahal— $ 399 bukanlah sesuatu yang boleh diendahkan. Untuk bar yang lebih murah yang masih dapat mengendalikan muzik dengan baik, periksa Samsung HW-T450 yang diberi nilai tertinggi. Ia lebih serba boleh, tetapi masih dapat diselesaikan.

5. Roku Streambar

Roku Streambar
Panjang: 14 "
Wi-Fi / Bluetooth: Wi-Fi
Apa yang Kami Suka: Tidak ada cara yang lebih baik untuk mengalirkan kandungan.
Apa yang Kami Tidak: Saiznya yang kecil bererti kekurangan bass yang tidak menguntungkan.

Roku Streambar



Apabila ditanya mengenai bar suara terbaik untuk streaming kandungan, kami mempunyai jawapan satu perkataan: Roku. Streambar adalah yang terbaru, dan sangat mengagumkan: bar suara kecil yang ringkas dan kuat yang bukan sahaja menyampaikan dialog yang jernih, tetapi juga membolehkan streaming penuh Netflix, Disney +, Amazon Prime, Hulu, Spotify, dan banyak lagi. Sekiranya anda sudah mempunyai TV pintar, tentu anda tidak memerlukan fungsi ini, tetapi bagi mereka yang tidak, ini adalah kaedah termudah dan paling berkesan untuk meningkatkan visual dan audio anda.

Roku Streambar adalah versi terbaru Smart Soundbar yang lebih besar, yang melakukan banyak perkara yang sama tetapi dengan lebih banyak kuasa dan saiz yang lebih besar. Kami fikir yang pertama adalah cara yang tepat, kerana ini adalah kaedah paling lancar untuk mengatur streaming. Satu kelemahan besar yang perlu diingat adalah bahawa ukuran kecil Streambar bermaksud kekurangan bass, dan sayangnya, tidak ada output subwoofer. Sekiranya bass besar adalah penting bagi anda, kami mengesyorkan anda untuk memeriksa Samsung HW-T450, bar tertinggi kami, yang harganya hampir sama dan dilengkapi dengan subwoofer yang disertakan (walaupun tentu saja, anda tidak akan mendapat pilihan streaming yang cemerlang) .

6. TCL Alto 5

TCL Alto 5
Panjang: 35 "
Wi-Fi / Bluetooth: Bluetooth
Apa yang Kami Suka: Suara hebat untuk harganya, pelbagai ciri yang kukuh.
Apa yang Kami Tidak: Jelas bukan untuk pencinta bass.

TCL Alto 5



Pembuat TV TCL benar-benar mengejutkan kami dengan bar suara Alto 5. Ini adalah bar asas, tetapi berjaya membungkus pelbagai ciri, termasuk streaming Bluetooth. Dari segi nilai untuk wang, di mana bar bunyi memberikan ciri yang jauh di atas tanda harga, kami tidak fikir ada pilihan yang lebih baik di sini. Suara sangat bagus, bersaing dengan bar TaoTronics yang lebih terkenal, di atas, dalam kualiti audio. Kami benar-benar merasakan bahawa dialog bertambah baik dengan Alto 5, dan walaupun suaranya kekurangan Taotronics, itu masih merupakan pilihan kedua yang sangat baik.

Walau bagaimanapun, kami akan menghindari TCL Alto 5 jika anda menikmati bass berat atau menghargai filem aksi yang mempunyai banyak kesan ledakan dan peluru. Satu-satunya cara untuk menambahkan subwoofer ke Alto 5 adalah dengan mendapatkan apa yang dikenali sebagai pilihan Alto 5+, yang disertakan dengan subwoofer tanpa wayar khusus - anda tidak boleh menambahkan sub-pihak ketiga ke campuran. Dan yang menyedihkan, subwoofer dalam pakej Alto 5+ agak buruk. Bilah suara Alto 5 asasnya kukuh, dan memberikan jauh lebih banyak daripada yang dicadangkan oleh harganya, tetapi kekurangan pilihan subwoofer adalah kelemahan utama.

7. Yamaha YAS-109

Yamaha YAS-109
Panjang: 35 "
Wi-Fi / Bluetooth: Kedua-duanya
Apa yang Kami Suka: Bass hebat digabungkan dengan ciri-ciri yang mantap.
Apa yang Tidak Kami Lakukan: Bunyi surround maya tidak begitu mengagumkan.

Yamaha Audio YAS-109



Sekiranya anda mahukan bass yang hebat pada bar suara, anda mempunyai dua pilihan. Musim semi untuk sistem 2.1 dengan subwoofer yang terpisah, atau pilih bar suara yang mempunyai sub dalaman berkualiti tinggi. Sekiranya yang kedua terdengar baik, maka pilihan pertama dan satu-satunya anda adalah Yamaha YAS-109. Ia mempunyai bass terbaik dari bar suara apa pun, tanpa memerlukan sub yang terpisah. Bassnya bersih dan hebat, menjadikan peluru dan letupan menyeronokkan. Kami juga menyukai set ciri, yang merangkumi bukan satu tetapi dua port HDMI. Satu menawarkan HDMI ARC, dan satu lagi HDMI biasa, yang bermaksud anda boleh melakukan perkara seperti menyambungkan konsol permainan atau pemain Blu-ray terus ke bar suara. Secara keseluruhan, kami berpendapat Samsung HW-T450 menawarkan nilai yang lebih baik, itulah sebabnya ia berada di tempat teratas kami, tetapi jika anda memerlukan bass terbaik, YAS-109 yang lebih baru adalah cara terbaik.

Kelemahan yang paling mencolok adalah penyediaan bunyi surround maya yang disertakan, yang mudah dikalahkan oleh bar yang lebih murah seperti VIZIO V-Series 2.1. Pelbagai tetapan tidak meyakinkan kami, walaupun tidak ada keraguan bahawa bass lebih unggul daripada hampir semua model 2.0 di sini. Kami bahkan memasang YAS-109 dengan Sonos Beam ($ 399) yang jauh lebih mahal — itu bagus.

8. Sonos Arc

Sonos Arc
Panjang: 45 "
Wi-Fi / Bluetooth: Wi-Fi
Apa yang Kami Suka: Gabungan ciri yang hebat dan kualiti suara Atmos yang tidak nyata.
Apa yang Tidak Kami Lakukan: Beberapa masalah keserasian, dan tanda harga yang sangat tinggi.

Sonos Arc



Dolby Atmos adalah standard industri untuk bunyi surround. Ia menggunakan audio yang tinggi selain suara sisi dan belakang, dan tanpa sistem home theatre penuh, Sonos Arc adalah cara terbaik untuk menikmatinya. The Arc adalah bar bunyi yang sangat baik, Menggabungkan bukan sahaja tetapan dan kawalan aplikasi yang santai, tetapi juga kualiti suara yang sangat baik yang memudahkan anda mempercayai anda dikelilingi oleh pelbagai pembesar suara. Sekiranya anda mahukan audio pawagam rumah yang terbaik, maka kami berpendapat bahawa Arc, dengan banyak pemacu pembesar suara dan proses penyediaannya yang mesra, adalah cara yang tepat.

Atmos boleh menjadi sukar, dan sebaik Sonos Arc, ia mempunyai beberapa kelemahan. Sekiranya anda menonton filem pada cakera Blu-ray 4K — masih merupakan sumber terbaik untuk runut bunyi Atmos — anda perlu memastikan TV anda dikeluarkan tahun lalu. Ini akan memastikan anda mempunyai port eARC yang tersedia, yang merupakan satu-satunya cara untuk mendapatkan Arc untuk menyahkod soundtrack Atmos. Dan tentu saja, anda harus bersetuju dengan harga Arc, yang sangat besar.

9. VIZIO V-Siri 2.1

Siri VIZIO V.
Panjang: 36 "
Wi-Fi / Bluetooth: Bluetooth
What We Love: Suara yang hebat dan antara muka yang sederhana menjadikan bar suara ini menjadi impian untuk digunakan.
Apa yang Kami Tidak: Terdapat banyak persaingan, dan Seri-V tidak mengalahkan yang lain.

VIZIO V Series



Merupakan kenyataan yang rendah untuk mengatakan bahawa penawaran bar suara VIZIO membingungkan. Dengan nama model seperti SB36512-F6, seringkali sukar untuk mengetahui bagasi mana yang bagus untuk dibeli. Mereka baru-baru ini memperbaharui keseluruhan barisan mereka, dan sementara bar suara kelas atas masih ada beberapa bulan lagi, baru-baru ini kami mendengar tentang V-Series 2.1. Kami menghargai suaranya, tetapi yang lebih kami hargai adalah antara muka yang direka semula. Kami akan menyiapkannya terhadap Sonos dari segi penyediaan dan penggunaan, dan memandangkan bar suara Sonos yang paling murah adalah $ 399, itu cukup.

Kerana VIZIO V-Series 2.1 menghadapi banyak persaingan. Ia mungkin mudah digunakan, tetapi sukar untuk mengesyorkannya menggunakan Yamaha YAS-109 atau Samsung HW-T450. Kedua-dua bar melakukan pekerjaan yang lebih baik dalam hal kualiti audio. V-Series 2.1 masih merupakan bar yang baik, dan sangat sesuai jika anda merasa kecewa dengan persediaan peralatan, tetapi masih ada sedikit cara untuk pergi sebelum menjadi pilihan pertama.

10. Bar Bunyi TV Bestisan

Bar Bunyi TV MEGACRA
Panjang: 28 "
Wi-Fi / Bluetooth: Bluetooth
Apa yang Kami Suka: Suara hebat untuk bilik yang lebih besar
Apa yang Tidak Kami Lakukan: Audio Bluetooth yang lemah, tidak sesuai untuk streaming muzik.

MEGACRA TV Sound Bar



Bar suara TV Bestisan sangat mengejutkan. Walaupun dalam versi 28 "yang lebih kecil - ada model 40" yang tersedia dengan harga $ 100 - ia berjaya mengesankan dengan beberapa suara yang sangat kuat. Walaupun tidak memiliki kemampuan untuk menambahkan subwoofer, Bestisan unggul dengan bass dalam dan panggung suara yang layak, yang jauh lebih tinggi daripada yang kami harapkan untuk harga anggaran. Sekiranya anda mempunyai ruang yang sedikit lebih besar yang perlu anda isi, tetapi tidak ingin menghabiskan banyak wang pada bar suara, maka Bilah Suara TV Bestisan dapat menjadi pilihan yang bagus.

Yang dikatakan, ia mempunyai beberapa kelemahan yang serius. Isu utama kami adalah dengan audio Bluetooth, yang menjadikan streaming muzik melalui suara Spotify membosankan dan tidak bermaya. Audio dari sambungan berwayar baik, tetapi jika anda mahukan fungsi penstriman tanpa wayar, kami mengesyorkan mencari di tempat lain - termasuk TCL Alto 5 yang sangat berkemampuan, yang kami rasa menawarkan nilai yang lebih baik dan hanya sedikit lebih mahal. Walaupun terdapat masalah ini, bar suara TV Bestisan menunjukkan bahawa anda boleh mendapatkan audio bar bunyi berkualiti baik dengan harga yang murah.

11. Razer Leviathan

Razer Leviathan
Panjang: 20 "
Wi-Fi / Bluetooth: Bluetooth
Apa yang Kami Suka: Bar bunyi terbaik untuk permainan PC dengan mudah.
Apa yang Tidak Kami Lakukan: Suara kadang-kadang kurang terperinci.

Razer Leviathan



Bar suara bukan hanya untuk meningkatkan suara TV anda. Mereka juga dapat digunakan untuk permainan PC, sebagai cara yang mudah dan berpatutan untuk meningkatkan suara rig permainan Anda. Kami berpendapat bahawa Razer Leviathan adalah salah satu kaedah terbaik untuk melakukan ini. Ia menawarkan kualiti bunyi yang kuat dan kuat, terutamanya melalui subwoofer tanpa wayar yang cemerlang. Walaupun subwoofer ini tidak sehebat yang terdapat pada Samsung HW-T450 yang lebih murah, jauh lebih baik untuk mendengar secara dekat. Dan jika anda ingin merasakan setiap ledakan dan tembakan, Razer Leviathan sangat memuaskan. Dengan panjang 20 ", ini adalah salah satu bar terpendek di sini, yang memudahkan manuver ke mana-mana tetapan.

Harus dikatakan bahawa, dibandingkan dengan bar suara lain dalam senarai ini, seperti Samsung yang disebutkan di atas, Razer Leviathan tidak mempunyai banyak detail audio. Ini amat ketara dengan elemen seperti dialog. Sangat bagus untuk mendengarkan secara dekat di depan pelantar permainan anda, tetapi jika anda mencari bar suara untuk mengisi bilik bersaiz sederhana dengan suara TV, mungkin patut dicari di tempat lain. Sudah tentu ada pilihan yang lebih murah dan berkesan. Kenyataan bahawa Leviathan hanya mempunyai sambungan optik dan tambahan (tidak ada HDMI di sini) menambah kesan itu juga.

12. Polk Audio Signa S3

Makluman Audio Polk S3
Panjang: 35.4 "
Wi-Fi / Bluetooth: Kedua-duanya
Apa yang Kami Suka: Kuat, hebat dan penuh dengan ciri.
Apa yang Kami Tidak: Lebih baik dalam muzik daripada filem.

Polk Audio Signa S3



Sekiranya anda memerlukan pelbagai ciri tetapi tidak mahu menghabiskan bumi di bar bunyi, maka kami sangat mengesyorkan anda melihat Polk Audio Signa S3. Sebenarnya agak mengejutkan berapa banyak yang anda dapat di sini. Terdapat Chromecast, Pembantu Google, Bluetooth, dan pilihan untuk meningkatkan kesetiaan dialog, menjadikan suara S3 sangat bagus sehingga benar-benar mencabar bar ZVOX, lebih tinggi. Itu tanpa membicarakan kualiti suara yang kuat dan kuat. Polk selalu membuat bar bunyi yang kukuh, dan versi ketiga siri Signa tidak terkecuali.

Kelemahan terbesar dengan Polk Audio Signa S3 adalah bahawa ia tidak begitu bagus untuk filem. Ia menyelesaikan tugasnya, tetapi dibandingkan dengan bar suara yang lebih murah seperti Samsung HW-T450, ia tidak mempunyai kehalusan dan gaya. Dengan muzik, ia menggegarkan, tetapi kami tidak merasa mendapat gambaran penuh dengan filem dan siri. Seperti yang anda bayangkan, itu adalah kegagalan yang cukup besar dengan bar suara, dan cukup untuk mengalahkan Signa S3 dari 10 teratas. Ini adalah nilai yang sangat baik dari segi ciri, dan bagus sepanjang masa, tetapi mempunyai masalah penting.

13. Sony HT-S350

Sony HT-S350
Panjang: 35.4 "
Wi-Fi / Bluetooth: Bluetooth
Apa yang Kami Suka: Persediaannya mudah, dan ada bass yang bagus di sini.
Apa yang Tidak Kami Lakukan: Kualiti suara secara keseluruhan - terutamanya dialog - boleh disekat.

Sony HT-S350



Sony HT-S350 adalah bar suara yang menarik untuk dipertimbangkan jika anda tidak mahu mengeluarkan hampir $ 400 untuk Sonos Beam. Banyak yang boleh dicadangkan mengenainya, termasuk subwoofer yang sangat baik yang memberikan bass yang sangat baik, memberikan audio filem dan TV. Kami juga menghargai betapa kuatnya bar bunyi; pada 320 watt kuasa, jauh melebihi hampir bar lain dalam senarai ini. Itu menjadikan HT-S350 ideal jika anda mahu memainkan muzik anda.

Kelemahannya adalah bahawa kualiti suara kadang-kadang boleh dipukul. Ini sangat ketara dengan dialog filem itu, yang mungkin sedikit tidak jelas. Itu menjadikan Sony HT-S350 pilihan yang buruk jika anda menghadapi masalah mendengar dialog, atau jika anda menghargai suara yang jelas dan jernih. Kami berpendapat bar suara ini adalah pilihan yang baik bagi mereka yang suka kelantangan dan bass, tetapi mungkin bukan pilihan terbaik.

14. Bose Bunyi Bunyi 300

Bose Soundbar 500
Panjang: 27.3 "
Wi-Fi / Bluetooth: Kedua-duanya
Apa yang Kami Suka: Suara yang hebat (terutamanya dialog), kawalan aplikasi yang hebat.
Apa yang Tidak Kami Lakukan: Sangat mahal, mendapatkan kualiti audio terbaik bermaksud meluangkan masa untuk persediaan.

Bose Soundbar 500



Sekiranya bukan kerana tanda harga raksasa di Bose Soundbar 300, itu akan jauh lebih tinggi dalam senarai kami. Ia adalah bar bunyi yang hebat, dengan kualiti suara yang boleh dikatakan lebih baik daripada pilihan mewah seperti Sonos Beam, tetapi $ 399 adalah banyak wang untuk dibelanjakan pada bar bunyi. Kami benar-benar berpendapat bahawa harganya tidak terjangkau bagi kebanyakan orang. Itu benar terutamanya apabila anda mempertimbangkan hakikat bahawa anda boleh mendapatkan bar bunyi yang sedikit lebih tua dan lebih baik - termasuk model Yamaha YAS-109 dan VIZIO dalam senarai ini.

Itu bukan untuk mengatakan bahawa Bose Soundbar 300 tidak hebat. Sekiranya anda sudah bersedia untuk membelanjakan wang, anda akan mendapat bar suara yang sangat berguna. Kami menyukai suaranya, terutama dialog filem, yang dihasilkan dengan tajam dan tajam. Walaupun anda perlu meluangkan sedikit masa untuk mengatur tetapan audio untuk memanfaatkan sepenuhnya Soundbar 300, masa yang dihabiskan dengan baik dan aplikasi yang disertakan menjadikannya mudah. Sekiranya harga turun pada model ini, anda boleh menjangkakan ia akan naik lebih tinggi dalam senarai ini. Bose memang membuat Soundbar 700, yang lebih besar dan menawarkan suara yang lebih kuat, tetapi pada masa ini terdapat masalah penting dengan firmware, yang menimbulkan masalah bagi banyak pembeli. Oleh itu, kami tidak dapat mengesyorkan 700 sekarang, terutamanya kerana masalahnya tidak mempengaruhi 300 yang lebih kecil.

15. Bar Suara Bluesound Pulse +

Bilah Bunyi Bluesound Pulse% 2B
Panjang: 42.2 "
Wi-Fi / Bluetooth: Kedua-duanya
Apa yang Kami Suka: Mungkin audio terbaik dari bar suara yang pernah dibuat.
Apa yang Kami Tidak: Hanya untuk mereka yang mempunyai poket dalam, dan banyak ruang.

Bluesound Pulse Soundbar+



Bluesound adalah jenama yang terkenal dengan persembahan audiophile mereka, dan sejak setahun lalu, mereka telah memutuskan bahawa apa yang sebenarnya ingin mereka lakukan adalah membuat bar suara terbaik di dunia. Pulse Soundbar + adalah pusat kuasa, memberikan suara hidup yang luar biasa yang lebih baik daripada bar lain di sini. Ia juga dilengkapi dengan ciri-ciri, termasuk streaming penuh hampir semua perkhidmatan muzik yang anda bayangkan, serta fungsi Dolby Atmos. Walaupun jelas merupakan antara bar suara yang lebih besar yang tersedia, ukuran itu mempunyai banyak teknologi.

Kelemahan terbesar untuk Bluesound Pulse Soundbar + adalah bahawa ia mahal, dengan hanya model dari Sonos dan Sennheiser terbukti lebih mahal. Dan jika anda ingin memanfaatkan sepenuhnya Dolby Atmos, anda mesti membeli pembesar suara tambahan, dan itu hanya boleh dilakukan dari Bluesound. Walaupun tidak ada kesulitan — seperti yang kami katakan, ini adalah jenama yang terkenal dengan audio yang bagus — sedikit membatasi. Ia adalah bar bunyi yang bagus, tetapi ini bukan pilihan terbaik bagi kebanyakan orang.

16. Reaksi Polk

Reaksi polk
Panjang: 34 "
Wi-Fi / Bluetooth: Bluetooth
Apa yang Kami Suka: Persediaan yang ringkas dan elegan dengan kualiti suara yang hebat.
Apa yang Kami Tidak: Tidak mempunyai hubungan penting.

Polk React



Walaupun Sonos mungkin merupakan jenama pertama untuk kemudahan penggunaannya, ia tidak selalu berpatutan. Sekiranya anda mahukan bar bunyi yang senang disediakan dan dikendalikan, maka kami sangat mengesyorkan Polk React yang baru. Anda boleh bangun dan berjalan dalam beberapa minit, dan selama proses itu kami tidak pernah merasa bingung atau jengkel. Ini membantu suara menjadi baik, jika tidak spektakuler, dengan tenaga ketagihan yang kuat. Walaupun kami berpendapat Signa S3, di atas, lebih baik secara keseluruhan, React adalah entri yang baik. Dan sangat sesuai bagi mereka yang tidak mahu menghabiskan berjam-jam menyiapkan bar suara mereka.

Malangnya, Polk React memang mempunyai beberapa kelemahan yang perlu diingat. Yang pertama adalah kekurangan sambungan yang tersedia di bahagian belakang. Sekiranya anda ingin menambahkan subwoofer, anda tidak bernasib baik. Tidak ada eARC HDMI, hanya ARC biasa, dan tidak ada input tambahan. Kami juga sedikit terharu dengan pilihan suara surround, rasanya cukup sempit dan berpisah. Isu ini bermaksud bahawa React bukanlah pilihan terbaik, tetapi masih banyak yang boleh dicadangkan.

17. Bar Suara Bluetooth Sanwo

Bar Suara Bluetooth Sanwo
Panjang: 15.75 "
Wi-Fi / Bluetooth: Bluetooth
Apa yang Kami Suka: Suara yang sangat baik untuk harganya, jarak jauh yang baik.
Apa yang Kami Tidak: Isipadu kurang.

Sanwo Bluetooth Sound Bar



Bilah Suara Bluetooth Sanwo boleh dikatakan bar paling asas dalam senarai ini. Ia mempunyai sambungan minimum dan sekumpulan pemacu pembesar suara yang kecil. Walau bagaimanapun, asas tidak bermaksud buruk. Dengan harga di bawah $ 50, kami rasa anda tidak akan mendapat bar bunyi yang lebih baik, dan kami bermaksud dengan cara yang paling positif. Bar Suara Bluetooth Sanwo mungkin tidak mempunyai banyak ciri, tetapi berkinerja sangat baik untuk apa adanya. Kualiti suaranya bagus - jauh lebih baik daripada yang kami harapkan untuk harga ini - dan alat kawalan jauh adalah senang digunakan.

Satu perkara yang perlu diberi perhatian ialah Bar Suara Bluetooth Sanwo tidak terlalu kuat. Walaupun mempunyai dua pemacu pembesar suara dan dua subwoofer, tahap kelantangannya agak rendah, walaupun dinaikkan menjadi maksimum. Ini menjadikannya penyelesaian yang lebih baik untuk bilik yang lebih kecil atau untuk meletakkan di bawah skrin komputer. Walau bagaimanapun, jika semua yang anda ingin lakukan adalah meningkatkan suara TV anda tanpa mengeluarkan banyak wang, maka Bar Suara Bluetooth Sanwo patut dipertimbangkan.

18. Pentas Kreatif

Udara Pentas Kreatif
Panjang: 16.1 "
Wi-Fi / Bluetooth: Bluetooth
Apa yang Kami Suka: Ringkas, ringan, berpatutan.
Apa yang Tidak Kami Lakukan: Kualiti bunyi yang tidak mengagumkan, sambungan terhad.

Creative Stage Air



Kreatif menjadikan beberapa pembesar suara komputer dan peralatan permainan terbaik di dunia. Tidak hairanlah bar bunyi Stage Air mereka patut dibincangkan. Anda mendapat jumlah nilai yang mengejutkan di bawah $ 40, termasuk fungsi Bluetooth. Dan walaupun bukan bar bunyi terpendek dalam senarai ini - ia akan menjadi Bar Suara Bluetooth Sanwo yang berpatutan - ia adalah yang paling ringan. Sekiranya anda bermain permainan di komputer riba dan ingin meningkatkan suara anda sama ada di rumah atau di mana sahaja, maka Creative Stage Air adalah penyelesaian yang tepat.

Walau bagaimanapun, anda tidak boleh melihat kualiti suara yang hebat ini. Walaupun audio yang keluar dari Creative Stage Air baik-baik saja, hampir semudah yang didapatkan, dengan bass tipis dan treble yang sedikit tidak bermaya. Anda juga mendapat pilihan sambungan yang sangat terhad - hanya ada tambahan, USB dan Bluetooth di sini. Walau bagaimanapun, jika anda dapat mengatasi batasan ini, anda akan dapati bahawa Creative Stage Air sepadan dengan masa anda - terutamanya jika anda bermain di mana sahaja. Ngomong-ngomong, anda boleh membelanjakan sedikit lebih banyak ($ ​​87 total) pada bar suara dengan subwoofer tanpa wayar yang kompeten, yang merupakan tawaran yang sangat baik.

19. Sennheiser Ambeo

Sennheiser Ambeo
Panjang: 49.8 "
Wi-Fi / Bluetooth: Kedua-duanya
Apa yang Kami Suka: Mungkin audio terbaik dari bar suara yang pernah dibuat.
Apa yang Kami Tidak: Hanya untuk mereka yang mempunyai poket dalam, dan banyak ruang.

Sennheiser Ambeo



Sennheiser Ambeo Mentakrifkan semula semua kemampuan bar bunyi. Ia mempunyai, tanpa keterlaluan, kualiti audio terbaik dari bar suara dalam senarai ini — mungkin kualiti audio terbaik dari bar suara yang pernah ada. Sennheiser terkenal dengan standard audio yang tepat, dan kualiti suara di sini bersifat dinamik dan semula jadi, memberikan respons baik terhadap muzik dan filem. Bar suara ini akan bersaing dengan senang dengan sebarang persediaan teater rumah berbilang pembesar suara, dan jika anda mahukan yang terbaik dari audio anda, ini seharusnya menjadi satu-satunya port panggilan anda.

Sennheiser Ambeo memang mempunyai beberapa kekurangan, yang akan segera terlihat oleh siapa saja yang melihat spesifikasi di atas. Ia sangat mahal, lebih-lebih lagi daripada sesuatu seperti Bluesound Pulse Soundbar + yang mahal. Ia juga bar bunyi terbesar di sini, dengan jarak hampir 50 ". Anda memerlukan TV yang sangat besar dan ruang tamu yang besar untuk memanfaatkannya sepenuhnya. Walaupun jujur, jika anda bersedia membelinya dengan harga ini, ia mungkin tidak menjadi masalah.

Mengapa Anda Perlu Membeli Bilah Bunyi?

Fakta mudah ialah bar bunyi akan meningkatkan bunyi TV anda secara dramatik. Pembesar suara televisyen pada umumnya sangat miskin - sesetengah TV dan monitor komputer mungkin tidak mempunyai pembesar suara sama sekali. Melabur dalam bar bunyi, walaupun yang murah, akan memberi anda pengalaman yang lebih menggembirakan dalam apa sahaja yang anda tonton atau mainkan. Dialog akan lebih jelas, tembakan dan letupan akan lebih berat, dan muziknya akan lebih kaya. Sebab utama untuk melabur dalam bar suara adalah untuk meningkatkan suara asas anda dan kami yakin bahawa setiap pilihan dalam senarai kami akan melakukan perkara itu. Bar suara juga mudah; mereka adalah penyelesaian kotak tunggal yang memerlukan beberapa minit untuk disiapkan. Tidak ada cara yang lebih mudah atau lebih senang untuk mendapatkan suara TV yang lebih baik.

Walau bagaimanapun, adalah idea yang baik untuk bersikap realistik mengenai apa yang diharapkan. Walaupun anda pasti akan mendapat peningkatan dalam kualiti audio anda tanpa mengira apa yang anda belanjakan, anda akan mendapat peningkatan lebih banyak sekiranya anda membelanjakan lebih banyak wang. Kami menganggap Samsung HW-T450 yang bernilai $ 198 sebagai bar bunyi keseluruhan terbaik setakat ini, kerana memberikan kualiti bunyi yang sangat baik. Tetapi jika anda memadankannya dengan sesuatu seperti $ 399 Bose Soundbar 300, ia pasti akan menjadi yang kedua terbaik. Soundbar 300 terdengar jauh lebih dalam dan bersih; secara amnya, bar bunyi yang lebih mahal akan mempunyai pemacu pembesar suara yang lebih baik, memberikan suara yang lebih kuat dan lebih tajam. Tetapi kualiti suara hanyalah satu aspek bar suara, dan untuk mendapatkan pilihan, kami juga melihat estetika, kegunaan, hubungan, nilai, dan banyak lagi. Sekiranya anda menghargai kualiti suara di atas segalanya, maka seperti Bose Soundbar 300 adalah cara terbaik. Tetapi jika anda hanya mahu meningkatkan suara TV yang ada, maka anda boleh menjimatkan wang. Kami menjamin bahawa semua bar suara dalam senarai kami akan menyenangkan, bahkan yang harganya kurang dari $ 100.

Panjang Bilah Bunyi

Anda sering membaca nasihat dalam talian mengenai cara terbaik untuk memastikan TV dan bar bunyi anda sama panjangnya. Itu adalah nasihat yang baik dalam teori, kerana mereka akan kelihatan kemas ketika diletakkan bersama, tetapi tidak kemas apabila anda benar-benar mula melihat bar suara dan panjangnya. Sebilangan besar bar bunyi mempunyai panjang di bawah 40 ”, bahkan yang mewah seperti Sonos Beam (ulasan penuh di sini). Ini bermaksud memadankan panjang bar suara dengan panjang TV boleh menjadi sangat sukar dan mahal.

Kami akan membuktikannya kepada anda. Katakan anda mempunyai TV 50 "di ruang tamu anda. Itu 50 "diukur secara menyerong, ingat, yang bermaksud bahagian bawah TV dari ujung ke hujung akan lebih seperti 44". Bilah suara 44 "akan lebih mahal daripada Sonos Beam 25,6", yang sudah $ 399, dan tidak semestinya terdengar lebih baik. Neraka, malah bar suara teratas kami - Samsung HW-T450 $ 198 - berukuran hanya 33.9 inci.

Inilah cara kami: jangan tekankan untuk memadankan ukuran bar bunyi anda dengan TV atau monitor komputer anda. Anda akan berusaha untuk mencocokkan ukuran dengan bar bunyi sebenar di pasaran dan ia tidak sepadan dengan masa anda. Secara amnya, bar bunyi yang lebih pendek di bawah TV yang lebih besar akan kelihatan baik. Selagi bahagian bawah TV anda lebih panjang daripada panjang bar suara yang anda pilih (periksa jadual di atas untuk panjangnya), anda boleh pergi. Hanya apabila anda mendapat bar yang lebih panjang daripada TV, perkara-perkara mulai kelihatan pelik. Dan jika anda bimbang tentang kualiti suara, itu tidak perlu. Panjang bar bunyi tidak banyak berkaitan dengan kualiti bunyi; Bar bunyi pendek tidak semestinya terdengar lebih buruk daripada bar bunyi panjang. Kualiti audio lebih banyak berkaitan dengan jenis pemacu dan litar dalaman bilah tertentu, yang akan kita bicarakan di bahagian seterusnya.

Kesambungan Bilah Bunyi

Pengilang bar bunyi sangat menyukai jargonnya. Ini benar terutamanya apabila mereka membincangkan jenis sambungan pada model mereka. Mungkin sukar untuk mengetahui mana yang sebenarnya akan anda gunakan. Oleh itu, dengan semangat untuk memperjelas - dan kerana kita benci jargon - mari putuskan tiga sambungan berwayar yang paling biasa yang anda dapati di bahagian belakang bar bunyi anda: HDMI, HDMI ARC / eARC, dan Optik.

Perhatikan bahawa anda juga akan menemui sambungan seperti RCA dan Auxiliary (biasanya disebut sebagai Aux). Walaupun biasa, mereka sekarang sudah ketinggalan zaman; melainkan jika anda tidak mempunyai pilihan lain, sambungan HDMI dan Optik akan sentiasa memberikan suara yang lebih baik. Sebagai rujukan, sambungan Aux adalah soket 3.5mm asas (seperti yang anda lihat pada output fon kepala telefon), dan sambungan RCA bergantung pada dua palam lelaki yang terpisah untuk menghantar isyarat audio. Untuk kebanyakan bar suara, anda tidak perlu menggunakannya.

HDMI Dan HDMI ARC

HDMI (High-Definition Multimedia Interface) adalah penyambung multi-pin yang ramping dengan bentuk yang khas. Kemungkinannya, anda mungkin sudah menggunakannya untuk menyambungkan pemain Blu-ray atau konsol permainan ke TV anda. HDMI telah menjadi cara standard untuk mendapatkan data audio dan video dari sumber ke paparan. Anda akan menemuinya di skrin TV dan monitor PC. Ia ringkas dan berkesan, tetapi juga agak panjang dan mempunyai batasannya. Ini sesuai untuk menyambungkan sumber video seperti pemain Blu-ray ke TV, tetapi anda perlu menjalankan kabel optik dari TV atau pemain ke bar suara - jika tidak, anda tidak akan mendapat audio. Kedengaran kekok, kan? Syukurlah, HDMI telah berkembang sejak beberapa tahun kebelakangan menjadi sesuatu yang dipanggil HDMI ARC.

HDMI ARC jauh lebih biasa hari ini, dan sedikit berbeza dengan HDMI biasa. ARC bermaksud Audio Return Channel, dan membolehkan TV menghantar audio ke bar suara dan bukannya sumber luaran seperti pemain cakera. Oleh itu, jika anda menstrim Netflix di TV pintar anda, sambungan HDMI ARC akan memainkan suara melalui bar suara anda. Ia juga membolehkan anda mengawal kelantangan bar suara anda menggunakan alat kawalan jauh TV standard (lebih lanjut mengenai ini di bawah). Bar suara yang mempunyai port HDMI biasa dan port HDMI ARC bermaksud anda boleh menyambungkan konsol atau pemain Blu-ray terus ke bar suara, dan bar suara terus ke TV, meminimumkan kekacauan kabel. Perlu diingat bahawa, walaupun hampir semua bar bunyi berkemampuan HDMI menggunakan HDMI ARC, terdapat beberapa bar suara yang sama sekali tidak menggunakan HDMI, seperti Taotronics 32 $ 85. Model menggunakan sambungan optik.

optik

Sambungan optik sebenarnya menggunakan cahaya untuk memindahkan audio, dan terdiri daripada wayar kecil, nipis, berpintal dengan penyambung khas di hujungnya, menjadikannya kelihatan seperti gumpalan telus kecil. Seperti yang futuristik, sambungan optik sebenarnya kurang kuat daripada sambungan HDMI atau HDMI ARC. Ini kerana tidak memiliki kemampuan untuk menyampaikan suara canggih, seperti audio surround Dolby. Dari segi kualiti suara asas, perbezaan antara optik dan HDMI adalah minimum, dan keduanya sangat mudah digunakan. Tetapi jika anda mempunyai pilihan, anda harus selalu menggunakan HDMI. Kami telah menekankan bar suara dalam senarai kami yang mempunyai sambungan dalam jadual di atas, dan anda juga harus memeriksa TV anda untuk memastikannya serasi.
 
EArc HDMI

HDMI eARC agak kurang biasa daripada sambungan HDMI ARC standard. Hanya satu bar dalam senarai kami - Bose Soundbar 300, dengan harga $ 399. eARC (Enhanced Audio Return Channel) adalah HDMI pada steroid. Ini adalah sambungan yang membolehkan pertukaran lebih banyak data. Ini bermakna anda boleh mendapatkan audio surround 5.1 dan 7.1 yang sebenar, dan meningkatkan keseluruhan perincian audio. Ia juga mempunyai ciri yang disebut Lip Sync Correction, yang hampir menghilangkan sebarang kelewatan audio, memastikan suara dan gambar anda sentiasa selari. eARC tidak meluas pada masa ini, dan bagi kebanyakan orang, HDMI ARC biasa akan berfungsi dengan baik. Buat masa ini, senang dimiliki, tetapi tidak penting. Perhatikan bahawa ia menggunakan jenis sambungan fizikal yang sama - nipis, segi empat tepat, multi-pin - yang anda dapati pada HDMI standard.

Wi-Fi Dan Bluetooth

Hampir semua bar suara dalam senarai kami di atas mempunyai semacam sambungan tanpa wayar - sama ada Bluetooth, atau Bluetooth dan Wi-Fi. Ini adalah perkara yang sangat baik. Selain meningkatkan suara TV anda, bar bunyi boleh sangat berguna untuk memainkan muzik di ruang tamu anda. Ini adalah masa sekarang untuk memulakan streaming muzik melalui perkhidmatan seperti Spotify dengan bar suara anda, dan mereka unggul sebagai penyelesaian kotak tunggal untuk muzik dan filem. Bahkan ada yang menurut kami lebih baik untuk muzik daripada suara TV, seperti Sonos Beam (ulasan penuh di sini).

Dalam kebanyakan kes, cara termudah untuk memainkan muzik streaming melalui bar suara anda adalah menyambungkannya melalui Bluetooth. Cukup masukkan bar suara anda ke mod berpasangan menggunakan arahan pengeluar, cari di telefon pintar atau tablet anda, dan sambungkan. Dari sana, anda boleh mula memainkan muzik dari perkhidmatan streaming pilihan anda dengan mudah. Beberapa bar suara juga mempunyai sambungan Wi-Fi. Ini bermakna muzik anda akan terdengar lebih baik, dan sambungannya akan lebih stabil. Ini juga bermaksud anda boleh berhubung terus dari aplikasi streaming muzik di telefon anda, selama anda berada di rangkaian Wi-Fi yang sama. Kadang-kadang bar bunyi ini bahkan mempunyai aplikasi mereka sendiri untuk membantu penyambungan dan kawalan.

Satu peringatan: bar bunyi dengan sambungan Wi-Fi selalunya jauh lebih mahal daripada yang tanpa. Memandangkan bahawa perbezaan kualiti suara antara Bluetooth dan Wi-Fi tidak begitu dramatik, anda mungkin ingin memikirkan dengan teliti sama ada anda bersedia membayar wang tambahan. Pendapat kami adalah bahawa, bagi kebanyakan orang, streaming muzik Bluetooth akan baik. Kualitinya cukup baik akhir-akhir ini sehingga kami fikir anda boleh mendapatkan suara yang baik, tanpa mengira hubungan anda.
 
Kawalan Suara: Alexa, Siri Dan Pembantu Google

Dalam jadual spesifikasi kami, kami telah menyenaraikan sama ada bar bunyi tertentu mempunyai pembantu maya yang disertakan atau tidak. Memiliki Amazon Alexa, Pembantu Google, atau Apple Siri boleh menjadi titik penjualan sebenar untuk beberapa bar. Sama ada mengawal kelantangan, menukar pratetap suara, atau bahkan menavigasi TV pintar anda, perintah bercakap di bar anda dari sofa adalah cara yang intuitif dan mudah untuk mengawalnya. Tetapi perlu dipertimbangkan beberapa perkara sebelum anda membeli bar bunyi dengan pembantu pintar.

Pertama, semua pembantu maya mempunyai batasan. Amazon, Apple, dan Google suka berteriak betapa pintarnya pembantu maya mereka, tetapi anda hanya perlu bermain-main dengannya selama beberapa minit untuk memahami bahawa mereka tidak akan mengambil alih dunia dalam masa terdekat. Dengan pertanyaan mudah, seperti menetapkan pemasa atau meminta cuaca, prestasinya baik, tetapi untuk perkara yang lebih kompleks - termasuk menavigasi perkhidmatan streaming muzik - biasanya gagal. Dalam kebanyakan kes, lebih pantas dan lebih mudah menggunakan skrin sentuh pada telefon pintar anda. Berita baiknya, kita mempunyai pilihan pembantu yang jauh lebih banyak daripada sebelumnya. Walaupun Siri masih jarang dijumpai di bar bunyi - tidak ada bar dalam senarai kami yang mempunyai satu - banyak bar bunyi sekarang akan merangkumi Amazon Alexa dan Google Assistant.

Kedua, seperti Wi-Fi yang disertakan, anda akan mendapat banyak wang untuk mendapatkan pembantu maya di bar suara anda. Apa-apa di bawah sekitar $ 200 tidak mungkin mempunyai fungsi ini. Nasib baik, mudah untuk menambahkan pembantu maya ke bar suara pilihan anda dengan wang yang sangat sedikit. Anda boleh membeli pembesar suara pintar kecil, seperti Amazon Echo Dot dengan harga $ 50 (Gen ke-4), dan sambungkannya terus ke bar suara anda.

TV Dan Filem vs. Muzik vs. Permainan

Terdapat kepercayaan yang berlaku bahawa bar suara dibuat semata-mata untuk TV dan audio filem, tetapi itu tidak benar. Walaupun benar bahawa bunyi bar suara ditala dan dirancang oleh syarikat yang membuatnya, jarang sekali terdapat bar suara yang hanya dapat digunakan untuk satu perkara. Sebilangan besar peralihan cukup menyenangkan dari bermain Netflix atau Xbox hingga bermain Spotify.

Fikirkan dengan cara ini: setiap sistem muzik mempunyai sekurang-kurangnya dua saluran (kiri dan kanan) untuk bunyi stereo. Baiklah, setiap bar suara dalam senarai kami mempunyai sekurang-kurangnya dua saluran. Itu menjadikannya sesuai untuk bermain muzik seperti satu set pembesar suara dan amp - dalam beberapa kes, bahkan lebih. Dengan bar suara, tidak perlu bersusah payah untuk meletakkan pembesar suara terpisah untuk mendapatkan suara terbaik. Dalam banyak keadaan, bar suara sebenarnya lebih unggul daripada pembesar suara tanpa wayar tradisional, kerana ia menawarkan penyebaran stereo yang lebih luas. Itu menjadikan mereka sesuai untuk beralih antara streaming muzik dari Spotify dan menonton siri baru di Netflix.

Menukar antara keduanya tidak sukar - sekurang-kurangnya, tidak seharusnya. Katakan anda mempunyai pilihan belanjawan teratas kami, Taotronik $ 85 32 "yang disambungkan ke TV anda. Katakan anda menonton Netflix dan anda mempunyai beberapa rakan untuk minum bir. Hanya jeda Netflix, sambungkan melalui Bluetooth ke bar dan mulakan streaming muzik. Dengan cara ini, bar suara boleh menjadi sistem stereo yang baik tanpa wayar pembesar suara yang rumit.

Perlu diingat juga bahawa anda boleh menggunakan bar suara untuk permainan PC. Bilah suara boleh disambungkan ke menara komputer, biasanya melalui HDMI atau Aux, kerana kebanyakan PC merangkumi sekurang-kurangnya satu port HDMI ARC. Jenis penyediaan ini menyukai bar suara yang sedikit lebih kecil, kerana anda mungkin akan duduk lebih dekat dengannya, dan tidak perlu menaikkan kelantangan terlalu tinggi. Kami mengesyorkan sesuatu seperti Razer Leviathan, yang bukan hanya berharga di bawah $ 200, tetapi juga dilengkapi dengan subwoofer tanpa wayar untuk benar-benar meningkatkan bass anda. Terdapat beberapa pilihan yang lebih murah juga, dan anda pasti tidak perlu mengeluarkan banyak wang untuk mendapatkan hasil yang hebat. By the way, streaming muzik ke penyediaan permainan bar suara juga sangat mudah, asalkan anda mempunyai sambungan Bluetooth antara peranti.

2.1 vs. 5.1 Bar Bunyi

Anda akan sering melihat sistem bar bunyi yang dirujuk oleh nombor, seperti 2.1 atau 5.1. Angka-angka ini merujuk kepada keupayaan bunyi sekeliling bar. Kerana semasa bar suara mungkin tidak dapat meletakkan pembesar suara di belakang anda, ia boleh menggunakan beberapa pemprosesan yang cerdas untuk membuatnya kelihatan seolah-olah suara itu datang dari kedua arah. Setelah itu, kita boleh lakukan tanpa jargon bernombor di sini, jadi mari kita memecahkannya. Nombor di sebelah kiri titik merujuk kepada bilangan saluran pembesar suara dalam sistem, dan nombor di sebelah kanan titik menunjukkan bilangan subwoofer. Konfigurasi yang paling biasa di dunia bar suara ialah 2.1, yang mempunyai dua saluran pembesar suara depan dan saluran subwoofer, dan 5.1, yang mempunyai lima saluran berasingan dan satu subwoofer. Perhatikan bahawa tidak semua saluran pembesar suara ini harus berada di bar itu sendiri.

Tujuan nombor adalah sebagai singkatan untuk memastikan bahawa anda memilih bar bunyi yang sesuai untuk persediaan anda. Sekiranya anda tahu anda tidak mempunyai ruang untuk subwoofer, misalnya, tetapan 2.0 (dua saluran, tidak ada sub) adalah pilihan yang baik. Sekiranya anda mahukan bunyi surround, tetapi tidak mahu pembesar suara tambahan melampaui sub-sub, maka dapatkan persediaan 5.1. Kami telah menunjukkan bilangan saluran untuk setiap bar suara dalam senarai di atas. Dan jika anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana pembesar suara satelit dan subwoofer berfungsi, lihat bahagian di bawah.
 
Kit Bunyi Bunyi

Bar bunyi boleh digunakan lebih dari sekadar bar suara. Sekiranya anda mempunyai wang dan ruang, anda boleh menambahkan pembesar suara tambahan yang akan meningkatkan pengalaman TV anda dengan mudah. Terdapat beberapa perkara yang harus anda ketahui jika anda memutuskan untuk pergi ke laluan ini, dan kami akan membahasnya di bawah.
 
Penceramah Suasana

Jelas, sebarang suara yang keluar dari bar suara akan terus menerus kepada anda dari hadapan. Ini bermaksud bahawa jika anda mahukan suara surround yang sebenar - seperti suara yang datang dari sebelah, belakang, atau di atas anda - anda harus melabur dalam pembesar suara tambahan. Kedengarannya menakutkan, tetapi berita baiknya ialah banyak pengeluar bar bunyi telah menjangkakan perkara ini. Sebagai contoh, jika anda mengklik pautan Amazon ke bar suara Sonos Beam yang menakjubkan, anda akan dapati bahawa anda mempunyai beberapa pilihan bunyi sekeliling. Anda boleh membeli bar asas dengan harga $ 399, atau anda boleh menghabiskan $ 300 tambahan untuk membeli bar ditambah dengan lima pembesar suara surround yang lebih kecil.

Anda boleh mengatur pembesar suara di sekitar bilik anda dan menghubungkannya terus ke bar suara, yang dibuat sangat mudah melalui aplikasi Sonos. Sekaligus, anda akan mendapat suara surround sepenuhnya. Dalam kes ini, ia juga tanpa wayar - walaupun anda pasti perlu memasukkan setiap pembesar suara surround ke soket elektrik. Pendekatan ini, di mana anda dapat menambahkan pembesar suara tambahan ke dalam campuran, boleh menjadi cara yang sangat mudah dan menyeronokkan untuk mengalami bunyi surround tanpa perlu bimbang tentang persediaan teater rumah sepenuhnya. Kami akan bercakap mengenai pengembangan ke teater rumah penuh dengan lebih terperinci di bawah, jika itu adalah sesuatu yang ingin anda terokai.

Subwoofer

Terus terang, banyak bar bunyi - terutamanya yang mampu dimiliki - bergelut dengan bass. Ini kerana anda memerlukan pemacu pembesar suara dengan ukuran yang munasabah untuk menggerakkan bahagian bawah, dan pembesar suara di dalam bar bunyi cenderung agak kecil. Bass bergantung pada gelombang suara frekuensi rendah, yang memerlukan lebih banyak tenaga untuk didorong melalui udara. Anda memerlukan pembesar suara berdiameter 8 "untuk menyelesaikannya dengan betul, dan itu terlalu besar untuk kebanyakan bar suara. Sekiranya demikian, perlu disemak bar suara yang dilengkapi dengan subwoofer tanpa wayar yang berasingan.

Ini adalah tugas yang jauh lebih mudah daripada yang anda fikirkan. Sebilangan besar bar suara dalam senarai kami dilengkapi dengan subwoofer tanpa wayar sebagai standard. Razer Leviathan ($ 196), misalnya, termasuk subwoofer yang sangat mampu untuk harganya. Melabur dalam satu kaedah bermakna anda akan mendapat bass yang lebih memuaskan - tentu saja, anda juga boleh menggabungkan persediaan ini dengan pembesar suara tanpa wayar tambahan, seperti yang dibincangkan di atas. Cara termudah untuk meletakkan subwoofer anda ialah mengujinya, menggerakkannya semasa audio dimainkan. Oleh kerana kebanyakan subwoofer tanpa wayar cukup ringan, ini agak mudah dilakukan. Ngomong-ngomong, kita harus menunjukkan bahawa tidak mustahil untuk memiliki subwoofer. Bass dari bar bunyi anda tidak akan bagus, tetapi akan lebih memuaskan daripada biasanya.

Catatan yang perlu diingat: Anda sering melihat sistem bar bunyi sekeliling yang disebut nombor, seperti 3.0 atau 5.1. Nombor di sebelah kiri titik merujuk kepada bilangan pembesar suara dalam sistem, dan nombor di sebelah kanan titik menunjukkan bilangan subwoofer. Jadi, sistem 3.0 mempunyai tiga pembesar suara, termasuk bar suara, dan tidak ada subwoofer. Sistem 5.1 mempunyai lima pembesar suara tanpa wayar yang berasingan dan satu subwoofer.

Tetapan Dan Kedudukan Bilah Bunyi

Secara umum, terdapat dua cara utama untuk meletakkan bar suara anda. Cara yang paling biasa, dan cara kebanyakan bar dirancang untuk berfungsi, adalah meletakkannya di bawah dan sedikit di depan TV anda, di atas kabinet TV anda, atau di rak. Ini akan mengarahkan suara ke arah yang betul - ke telinga anda, dengan kata lain - dan memberi anda akses penuh ke sebarang kawalan, yang biasanya berada di atas bar.

Tetapi, anda mungkin tertanya-tanya, apa yang berlaku jika TV anda dipasang terus di dinding? Bagaimana jika anda tidak mempunyai almari yang berguna untuk menempatkan bar bunyi anda? Berita baiknya ialah anda boleh memasang bar di dinding, sama ada di atas atau di bawah TV. Kami mencadangkan di bawah - ini bermaksud bar akan berada di paras telinga - tetapi tidak ada yang menghalang anda untuk memasang bar di TV. Sebenarnya barbar pelekaran yang berpatutan dipasang dengan kurungan pemasangan, tetapi anda boleh mencapai kedudukan ini dengan membeli sekumpulan pelekap bar bunyi khas. Ia agak murah. Kami mengesyorkan Mounting Soundbar Mount, yang berharga $ 25.

Sekiranya anda tertanya-tanya, kami tidak mengesyorkan memasang bar suara secara menegak. Walaupun mungkin menggoda untuk membeli dua bar suara dan kedua-duanya terpasang di kedua-dua sisi TV anda, ia dapat membuat perkara yang janggal hingga berkualiti. Pastikan bar bunyi anda mendatar, seperti yang dikehendaki oleh pengeluar.

Mengawal Isipadu: Termasuk Jarak Jauh vs. Jauh TV

Sebilangan besar bar bunyi lebih dari $ 50 harus dilengkapi dengan alat kawalan jauh. Walaupun itu memudahkan untuk mengawal kelantangan dan mengaktifkan ciri seperti memasangkan Bluetooth, ini bermakna anda akan mempunyai alat kawalan jauh yang pasti tersesat, atau dipijak, atau turun dari meja. Atau inikah?

Kerana ini adalah bahagian yang terbaik. Selagi bar suara anda disambungkan ke TV anda melalui HDMI ARC (yang telah kami bahas di sini), anda boleh mengawal kelantangan dengan mudah dengan alat kawalan jauh TV yang disertakan. Anda mungkin perlu melakukan sedikit pengaturcaraan sederhana - dan anda akan dapat mencari langkah-langkah untuk ini dalam arahan pengeluar alat kawalan jauh - tetapi anda dapat mengaturnya dengan mudah sehingga satu alat kawalan jauh mengawal kelantangannya. Sambungan lain, seperti optik, tidak membenarkan ini. Sekiranya anda ingin menggunakan alat kawalan jauh TV untuk mengawal suaranya, pastikan anda disambungkan melalui HDMI ARC.

Di samping itu, banyak bar bunyi sering menggunakan aplikasi telefon pintar, yang menggantikan alat kawalan jauh. Sonos Beam adalah contoh yang baik. Walaupun begitu, kami tidak mengesyorkan membuang jauh bar suara anda, kerana ia mungkin akan berguna suatu hari nanti. Masukkan saja laci di rumah anda yang menyimpan bateri ganti, kabel rawak, dan pelbagai dokumen jaminan - anda tahu laci yang kita bicarakan…

Bar Suara Dan Saluran Atmos Dolby

Ketika turun, bar suara hanyalah sekumpulan pembesar suara di cangkang, dan anda tidak boleh bercakap mengenai pembesar suara tanpa membicarakan saluran. Sekiranya anda ingin membeli bar suara, dan berminat untuk memperluas kualiti audio apa sahaja yang anda dengar atau tonton, maka anda perlu memahami cara saluran pembesar suara berfungsi. Ini akan membantu anda membeli bar bunyi yang sesuai untuk bilik anda.

Fikirkan saluran pembesar suara sebagai sumber bunyi tunggal. Rakaman stereo, seperti anda keluar dari sistem hi-fi, akan mempunyai dua saluran: kiri dan kanan, yang bergabung untuk membentuk gambar stereo. Setiap bar dalam senarai kami mempunyai sekurang-kurangnya dua saluran, tetapi ada juga yang mempunyai lebih banyak saluran. Bar tiga saluran mempunyai pembesar suara kiri, kanan, dan tengah mengendalikan dialog, sementara kiri dan kanan mengendalikan selebihnya. Bar lima saluran, seperti Sennheiser Ambeo, mempunyai saluran kiri, kanan, dan tengah, ditambah dua pembesar suara ke atas yang digunakan untuk Dolby Atmos (jenis bunyi surround yang canggih). Semakin banyak saluran di bar suara, semakin mahal - walaupun ia juga akan terdengar lebih baik. Saluran dirujuk menggunakan format bernombor: sistem 3.0 mempunyai tiga saluran dan tidak ada subwoofer, dan sistem 5.1 mempunyai lima saluran dan satu subwoofer.

Bercakap tentang Dolby Atmos: semakin banyak pengeluar bar bunyi mula mempertimbangkan untuk memasukkan teknologi ini ke bar mereka. Model yang menawarkannya cenderung sangat mahal - sistem VIZIO yang disebutkan di atas berharga lebih dari $ 800, dan berada di hujung spektrum yang lebih murah - tetapi memang ada. Sebenarnya, VIZIO menerajui muatan ini dengan bar yang akan datang, yang disebut Elevate, yang mempunyai sepuluh saluran dan pembesar suara yang berputar menghadap ke atas ketika mereka mengesan kandungan Dolby Atmos. Ini bermakna anda akan dapat memperoleh pengalaman teater rumah dengan suara surround sepenuhnya dengan harga yang jauh lebih rendah daripada persediaan teater rumah tradisional.

Bar Bunyi vs. Pangkalan Suara

Soalan biasa yang kami ajukan adalah sama ada seseorang harus memilih bar suara atau pangkalan suara. Yang terakhir, sekiranya anda tidak tahu, adalah kotak segi empat tepat yang terletak tepat di bawah TV anda. Ini mengemas semua saluran pembesar suara, termasuk subwoofer, ke dalam satu pakej berguna yang berfungsi sebagai pendirian TV, dan jauh lebih besar daripada bar suara biasa. Yang terakhir sering memisahkan sistem pembesar suara, meletakkan pemacu midrange dan treble ke bar yang ramping, dan biasanya memerlukan subwoofer yang berasingan. Sekiranya anda mahukan senarai berdasarkan asas yang betul, inilah pendapat kami yang terbaik.

Sebagai peraturan, pangkalan suara sedikit lebih mahal daripada bar bunyi, tetapi sebaliknya, tidak ada banyak pilihan yang tersedia. Sebenarnya, jauh lebih sukar untuk mendapatkan pangkalan suara yang kukuh daripada bar suara yang bagus. Walaupun pangkalan suara cenderung terdengar lebih baik - kerana saiznya lebih besar, yang setara dengan pemacu pembesar suara dan litar yang lebih kuat - ini tidak selalu berlaku. Mereka juga hampir selalu lebih berat dan lebih besar. Bar bunyi mempunyai kelebihan menjadi lebih berpatutan, serta lebih ringan dan lebih fleksibel. Sejujurnya, anda boleh memilih kedua-duanya, berdasarkan sepenuhnya pada ruang yang anda ada di bawah atau di sekitar persediaan TV anda. Kami berpendapat bahawa pangkalan suara terbaik yang ada sekarang ialah Sonos Playbase (ulasan penuh di sini). Ia mahal, pada harga $ 699, tetapi ia juga peralatan yang hebat. Boleh dikatakan, ia terdengar lebih baik daripada Sonos Beam yang dinilai tinggi, tetapi kami tidak menyangka anda akan kehilangan apa-apa dengan pergi ke bar di atas pangkalan.

Bar Bunyi Dan Peranti Rumah Pintar

Ini adalah sedikit kawasan kelabu. Secara teori, mana-mana bar suara dengan pembantu maya yang disertakan - seperti Pembantu Google atau Amazon Alexa - boleh digunakan untuk mengawal rumah pintar anda. Selama anda menyambungkan semuanya ke aplikasi telefon pintar Alexa atau Google Home, anda boleh memberitahu bar bunyi anda untuk meredupkan lampu, menghidupkan ketuhar, atau mengawal termostat. Walau bagaimanapun, dalam praktiknya, perkara ini sukar dikendalikan. Kami mendapat hasil yang bercampur-campur dengan ini, kerana agak sukar untuk mendapatkan produk dari pengeluar yang berbeza untuk saling mengenali.

Namun, tidak dapat dinafikan bahawa semakin banyak orang menggunakan peranti pintar di rumah mereka, dari peti sejuk dan lampu hingga termostat Nest - kita memiliki Nest dan kita bersumpah dengannya. Pada acara audio baru-baru ini, kami diberitahu tentang bar bunyi yang akan datang - kami tidak dapat mengatakan siapa yang membuatnya - yang akan mempunyai integrasi penuh dengan Samsung SmartThings, yang merupakan salah satu aplikasi paling berkesan untuk mengawal peranti yang disambungkan secara pintar. Rumah. Ini bermakna anda dapat menghubungkan bar suara ke rumah anda dengan mudah dengan hanya beberapa ketukan pada telefon anda, dan tanpa perlu melalui laluan berbilang langkah yang rumit yang terdapat pada kebanyakan aplikasi pembantu maya. Intinya adalah bahawa menyambungkan bar suara anda ke rumah pintar anda sangat mungkin, tetapi anda mungkin mahu menunggu beberapa bulan untuk pilihan yang lebih mudah! Kami akan mengemas kini bahagian ini apabila semakin banyak teknologi tersedia.

Melangkah Ke Sistem Teater Rumah

Bar bunyi luar biasa, selesa, hebat dan berpatutan. Tetapi jika anda mahukan sedikit lagi dari suara anda, maka anda mungkin ingin melihat dunia teater rumah. Dengan home theater, kami bermaksud suara surround penuh dengan pembesar suara yang mempunyai ukuran dan kekuatan untuk benar-benar meningkatkan kualiti audio anda, dipadankan dengan penerima A / V khusus untuk memperkuatnya.

Jelas sekali, persediaan seperti ini memerlukan kos yang lebih tinggi daripada bar suara - selalunya $ 500- $ 1,000 atau lebih - dan memerlukan lebih banyak kerja untuk disiapkan. Namun, ini adalah langkah seterusnya yang sesuai yang harus anda ambil sekiranya anda menginginkan lebih banyak dari sistem anda. Salah satu kelebihan teater rumah yang paling diremehkan adalah tidak semestinya rumit. Penyediaan yang sangat mudah dengan lima pembesar suara, subwoofer, dan penerima A / V yang murah akan memberi anda bunyi yang hebat. Anda akan mengorbankan kemudahan sistem bar bunyi satu kotak, tetapi anda juga akan meningkatkan kualiti audio anda ke tahap yang benar-benar luar biasa. Satu peringatan: teater rumah adalah sedikit lubang arnab, dan kemungkinan besar berharga ribuan dolar untuk membina sistem ini. Kami tahu kerana kami pernah ke sana. Walau apa pun, jika anda bersedia menghabiskan masa dan wang untuk menentukan ruang tamu anda, anda akan bersenang-senang.

Sekiranya anda sudah bersedia untuk mengambil langkah ini, mulakan dengan senarai pembesar suara teater rumah terbaik kami. Anda dapat memperoleh idea yang baik mengenai rangkaian penerima dan sistem pembesar suara home theater yang tersedia dengan melihat modelnya. Kami juga memberi anda semua nasihat yang anda perlukan untuk membeli dan mengatur sistem impian anda!

Catat Ulasan for "Bilah Bunyi Terbaik Tahun 2021"